تلاش برای هماهنگی چهار مجموعه برای مواقع بحرانی

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۵ کد : ۱۷۷۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۱
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی و راهدارخانه باید در کنار هم باشند که اقدامات هماهنگ‌تر، موثرتر، دقیق تر و با سرعت بیشتری پیش برود.
تلاش برای هماهنگی چهار مجموعه برای مواقع بحرانی

به گزارش وب دا مرکزی، اسماعیل نجار در حاشیه سفر خود به استان مرکزی، بیان کرد: مدتی است در تلاش هستیم که بتوانیم پایگاه‌های اورژانس، هلال احمر، راهدارخانه و نیروی انتظامی را در کنار هم هماهنگ‌تر سازیم تا بتوانیم با سرعت بهتر و بیشتر و موثرتر حوادث جاده‌ای و ترافیک را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: افزایش ساخت پایگاه های اورژانس جاده‌ای بسیار ارزشمند است چرا که باعث می شود در حوادث جاده‌ای امدادگران سریعتر در محل حادثه حضور به عمل آورند و بدین ترتیب کاهش آمار مرگ و میر و جراحات را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: حدود ۱۸ هزار جانباخته در اثر حوادث جاده‌ای سالیانه به ثبت می رسد، همچنین حداقل ۲۵۰ الی ۳۵۰ هزار مجروح سالیانه ثبت می شود که ۱۰ درصد از این آمار منجر به قطع نخاع، اندام و  معلولیت می‌شود، که تمامی اینها حوادث غیر جبران پذیر و آسیب زننده ای را به خانواده و کشور وارد می سازد.

وی تصریح کرد: پایگاه های اورژانس کمک کننده به مجروحین در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند و در کنار آن، هلال احمر، نیروی انتظامی و راهدارخانه نیز چهار نگهبان مثمرثمر هستند که نیاز است به منظور هماهنگی و موفقیت بیشتر و بهتر و جلوگیری موثرتر از حوادث جاده‌ای این چهار سازمان بیشتر از گذشته در کنار یکدیگر باشند.

نجار تاکید کرد: در کنار هماهنگ سازی این چهار سازمان و افزایش ساخت پایگاه‌های اورژانس نیاز است که اخلاق درست رانندگی را به مردم جامعه بیشتر آموزش دهیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان از تمامی عزیزانی که در ساخت این پایگاه های اورژانس تاثیر بسزایی داشتند از جمله خیرین، صنایع، استاندار، دکتر جمالیان و همه کمال تقدیر و سپاسگزاری را کرد.


( ۱ )

نظر شما :