پلمپ ۳ عطاری غیر مجاز در اراک

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۷ کد : ۱۷۷۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۲
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از پلمپ ۳ عطاری غیر مجاز در اراک خبر داد.
پلمپ ۳ عطاری غیر مجاز در اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان گفت: این عطاری ها داروهای مخدر توزیع می کردند که با تلاش همکاران، شناسایی و پلمپ شدند.

وی افزود: با پیگیری‌های کارشناسان واحد فرآورده‌های طبیعی، طب سنتی و مکمل، در بازدید نامحسوس تیم بازرسی معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن از سه عطاری در شهر اراک، مقادیری محصولات غیرمجاز و داروی مخدر کشف و ضبط شد و با حکم دادستانی شهرستان اراک این واحدهای متخلف پلمپ شدند.

وی تاکید کرد: از این سه عطاری تعدای داروی غیرمجاز و قاچاق، مقادیری مواد مخدر و محصولات غیرمجاز کشف و ضبط شد و متصدیان خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند و پس از مراحل قانونی اجناس ضبط شده معدوم می شوند.

دکتر علیمرادیان خاطرنشان کرد: مردم ما از سالیان دور برای درمان سنتی بیماری ها سراغ عطاری ها می روند، اما همین اعتماد شاید نادرست، باعث شده که امروزه شاهد عرضه محصولاتی در برخی عطاری ها باشیم که نه تنها  هیچ توجیه علمی ندارند بلکه برای سلامتی مضر هم باشندو برخی از آنها نیز مواد مخدر و اعتیاد آور باشند.

وی یادآور شد: عرضه مواد اعتیادآور برای درمان مشکلات مختلف یکی از خطرناک‌ترین اقداماتی است که در برخی عطاری‌ها رخ می‌دهد و اثرات جبران ناپذیری بر سلامت جسمی و روحی خانواده‌ها دارد، لذا آشنایی با شکل ظاهری و حقه‌هایی که ممکن است بر سر راه باشد از بروز خطرات و عوارض جبران ناپذیر جلوگیری می‌کند.

معاون غذا و دارو اراک از شهروندان خواست هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت محصول و به ویژه مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.


( ۳ )

نظر شما :