ارائه خدمات در کلینیک های توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تعرفه های دولتی

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۱۷ کد : ۱۷۸۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۲
رییس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برنامه بازتوانی از راه دور و راه اندازی کلینیک سالمندی یکی از دو برنامه مهم دانشکده توانبخشی است.
ارائه خدمات در کلینیک های توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تعرفه های دولتی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر لیلا پورسعادت در برنامه رادیویی صدای سلامت از صدای شبکه آفتاب، بیان کرد: یکی از برنامه های مهم این دانشکده برنامه بازتوانی از راه دور است که ما در واقع تعدادی پرسشنامه در حیطه‌های مختلف کاردرمانی، شنوایی و گفتار درمانی  در سایت بارگذاری می کنیم.

وی افزود: افرادی که دچار مشکلاتی در این زمینه هستند پس از تکمیل پرسشنامه ها با وارد نمودن شماره تلفن در سایت، می توانند از برنامه های بازتوانی همکاران بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به همه گیری بیماری کرونا این برنامه بازتوانی از راه دور کمک بسزایی در بازتوانی افراد کم توان و ناتوان جامعه خواهد داشت که انشاالله در آینده ای نزدیک به اطلاع رسانی عموم خواهد رسید.

دکتر پورسعادت، راه اندازی کلینیک سالمندی را یکی دیگر از اقدامات مهم این دانشکده دانست و گفت: کلینیک سالمندی با هدف غربالگری بازتوانی، درمانی و مشاوره ای تاسیس خواهد شد که با توکل به خداوند متعال ظرف یک ماه آینده شروع به کار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی دومین استان سالمند کشور بوده این درمانگاه برای رفع مشکلات سالمندان از جمله بازتوانی، برنامه های غربالگری بیماری هایی چون دیابت، قلبی عروقی و انواع مشکلات مغزی و سکته ها به ارائه خدمت می پردازد.

رییس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: امیدواریم که این دو برنامه به ارتقاء حیطه بازتوانی و چالش های مربوط به سالمندان نقش مفیدی داشته باشد و هم استانی ها از خدمات این کلینیک بهره مند شوند.

لازم به ذکر است که کلینیک سالمندی در کلینیک باغچه بان خیابان نواب روبروی اداره پست، واقع شده است.


نظر شما :