تومور ۲ کیلو و۶۰۰ گرمی از ستون فقرات بیماری در اراک خارج شد

۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۴ کد : ۱۷۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۹۰
عمل جراحی نادر تومور ستون فقرات توسط تیم جراحی اعصاب مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک با موفقیت انجام و تومور ۲ کیلو و ۶۰۰ گرمی از بدن بیمارخارج شد.
تومور ۲ کیلو و۶۰۰ گرمی از ستون فقرات بیماری در اراک خارج شد

به گزارش وب دا مرکزی، مدیر گروه جراحی اعصاب مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک و سرتیم این جراحی، اظهار داشت: این تومور به اندازه 30 در 30 سانتیمتر بین 2 کتف یک بیمار زن 22 ساله قرار داشت که به عضلات و مهره ها چسبندگی داشت.

دکتر «محسن دالوندی» افزود: این بیمار باردار بود و کمتر از 48 ساعت پیش زایمان کرده بود و با ریسک بالای خطر همراه بود، ضمن آنکه غده جراحی شده نیز از نوع خونریزی دهنده بود، اما با موفقیت تمامی غده و بافت های درگیر استخوانی و عضلانی برداشته شد.

وی گفت: تومور مذکور بیشتر در اندام های ران، ساق و زانو مشاهده شده و پیدایش آن در ناحیه پشتی و جوار ستون فقرات نادر است، ضمن آنکه این تومور از نظر حجم و عمق شرایط خاصی داشت و در دهه اخیر نظیر چنین توده ای در گروه جراحی این مرکز مورد عمل قرار نگرفته است.

دستیار ارشد جراحی اعصاب مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک نیز گفت: این جراحی نادر یک ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید و تومور خارج شده از بدن این بیمار وزن 2 کیلو و 600 گرم دارد.

دکتر «رضا منسوبی» افزود: با اتمام این جراحی حال بیمار رضایت بخش است و کانال نخاع و اعصاب دست و پای بیمار سلامت کامل دارند.

وی توضیح داد: این عمل نادر توسط گروه جراحی سه نفره این مرکز به سرتیمی دکتر دالوندی انجام شده و تومور نیز برای بافت شناسی به آزمایشگاه ارجاع شده است.

رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک نیز گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت تغییرات مطلوبی در حوزه اتاق عمل و تجهیز تخصصی جراحی در این مرکز درمانی انجام شد و اتاق عمل های این مرکز از 6 فقره به 9 فقره افزایش یافت.

دکتر «محمد جمالیان» افزود: در زمینه جراحی مغز و اعصاب این مرکز درمانی از نظر جراحان ماهر و تجهیزات پیشرفته در غرب کشور کم نظیر است و با خرید 2 دستگاه تخصصی جراحی مغز و اعصاب امکان موقعیت یابی دقیق تومورهای مغزی و اعمال جراحی ریسک پذیر فراهم شده و این مرکز اکنون قادر به عمل هایی است که تنها در چند بیمارستان کشور انجام می شود.

کلید واژه ها: دکتر سید محمد جمالیان عمل جراحی نادر تومور ستون فقرات مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک دکتر محسن دالوندی


( ۱۸ )

نظر شما :