تاکنون ۱۵ هزار نفر در استان هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۹ کد : ۱۷۸۵۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر مرحله دوم یا دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق به جامعه هدف هستیم و به محض واردات واکسن و تخصصی سهمیه استان مرحله نخست گروه های هدف را از سر خواهیم گرفت.
تاکنون ۱۵ هزار نفر در استان هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: طبق اطلاع و اعلام وزارت بهداشت تا آغاز هفته جاری واکسن های مورد نظر به استان تخصیص و بلافاصله گروه های هدف را برای انجام واکسیناسیون فرا خواهیم خواند.

وی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر گزارشات خوبی از میزان رعایت پروتکل ها به دستمان نمی رسد و شاهد برگزاری مراسماتی با جمعیت های زیاد و البته در محیط های سربسته  و بدون رعایت فاصله ی مناسب هستیم که بسیار نگران کنند است.

وی خاطرنشان کرد: اینگونه محیط ها برای انتقال و چرخش ویروس بسیار مناسب هستند که باز به مردم و البته مسئولین تاکید می کنیم از برگزاری مراسمات و جلسات این چنین جدا بپرهیزند و با توجه به هوای مناسب و مساعد حتی الامکان در فضای باز و آن هم با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار نمایند.

دکتر جمالیان همچنین یادآور شد: حتی اگر کسی واکسن تزریق کرده و یا قبلا به کرونا مبتلا شده باشد، باز هم امکان ابتلاء وجود دارد و طبق تحقیقات و نظرات کارشناسان امکان ابتلاء در این افراد بین 1 تا 2 درصد است و به همین خاطر از هم استانی های عزیز می خواهیم به خاطر سلامتی و حفظ جان همنوعان خود، بهداشت را به شدت رعایت کنند.


نظر شما :