آماده باش سانتر کرونا برای پیک احتمالی

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۴ کد : ۱۷۸۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۷۶
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: این مرکز درمانی برای وقوع احتمالی پیک پنجم کرونا در حالت آماده باش قرار دارد.
آماده باش سانتر کرونا برای پیک احتمالی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر  علی خانی دخت بیان کرد: با توجه به شکنندگی وضعیت کنونی و احتمال وقوع پیک پنجم کرونا این مرکز در حالت آماده باش قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ بیمار کرونایی در این مرکز بستری هستند که از این میان ۸۰ نفر در بخش های عادی و ۲۰ نفر در بخش های ویژه تحت نظارت قرار دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش آمار بیماران کرونایی و افزایش نیاز خدمات درمانی بیماران داخلی، قلبی و جراحی و ...، ۳ بخش با ۹۰ تخت و یک بخش ویژه با ۲۰ تخت icu برای بیماران غیر کرونایی ضدعفونی و پاکسازی شده است، چرا که در این مدت زمان تعداد زیادی از اعمال جراحی گوناگون به تعویق افتاده است.

دکتر خانی دخت خاطرنشان کرد: اولویت ارائه خدمات درمانی برای بیمارانی است که بیماری آنها مزمن شده است از جمله بیماران دیابتی، نارسایی کلیه و... همچنین کد ۲۴۷ برای بیماران دچار سکته های قلبی فعال می باشد.

رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک در ادامه افزود: ورودی بیماران کرونایی و غیر کرونایی کاملا جدا از یکدیگر بوده و روزانه نیز بر انجام رعایت نکات بهداشتی دقت های لازم بعمل می آید.

وی به شرایط حساس فعلی و احتمال وقوع موج پنجم این بیماری در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: اگر شرایط با همین منوال پیش برود و مردم آنطور که باید و شاید، شیوه نامه های بهداشتی را مثل قبل جدی نگیرند، متاسفانه دچار پیک پنجم خواهیم شد که با توجه به فرسایشی شدن این بیماری و استهلاک در تجهیزات و برخی ملزومات و البته خستگی زیاد در کادر درمان، پیش بینی می کنیم شرایط به مراتب بدتری نسبت به موج های قبلی را تجربه کنیم.


( ۱ )

نظر شما :