دانشگاه محلی برای پرورش علم و فکر و روح

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۷۸۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کلاس های درس در مجموعه بهداشت و درمان و مراکز درمانی آموزشی محلی برای تحصیل علم و تهذیب نفس است.
دانشگاه محلی برای پرورش علم و فکر و روح

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان  در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و کمیته حجاب و عفاف دانشگاه بیان کرد: حجاب، عفاف و پوشیدگی، در کشور ما پیشینه ای به بلندای تاریخ ایران داشته و سابقه آن حتی به پیش از اسلام باز می گردد و از این جهت می توان ادعا کرد که عفاف و حجاب، در ذهن و کالبد مردمان ما نهادینه شده است.

وی افزود: دانشگاه محیط سازندگی است و علاوه بر تحصیل و آموختن علوم و فنون مختلف باید بر تفکرات دانشجویان نیز تاثیرگذار باشد و این امر در دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی اهمیت چندین برابری دارد، ظاهر و پوشش یک دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی و همچنین پرسنل بهداشتی و درمانی باید مناسب با شئونات اسلامی باشد که در روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تداخلی ایجاد نگردد و همچنین سلامت جامعه حفظ گردد.

وی تاکید کرد: حجاب، از اصول مهم در تحقق امنیت روانی و سلامت اجتماعی است که برای نهادینه کردن آن در جامعه باید فرهنگ سازی شود و دانشگاه محیطی مناسب برای فرهنگ سازی این امر مهم است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه ریزی درست و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت آن توسط عموم مردم، می تواند ضامن سلامت و امنیت اجتماعی در جامعه باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: حجاب سبب گسترش امنیت روانی و ایجاد زمینه برای رشد معنوی زنان و مردان یک جامعه می شود و بهبود و حفظ سلامت معنوی و اخلاقی موجب ارائه خدمات با کیفیت بهتر و بیشتر می شود.

وی یادآور شد: با عنصر حجاب اسلامی می توان به تهذیب، تزکیه نفس و معنویت پرداخت، امنیت را افزایش داد و به خداوند متعال نزدیک شد.

وی در پایان افزود: خداوند متعال را سپاس و حمد بی کران که این تلاش موجب بهبود حفظ شئونات اسلامی در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و دانشگاه‌های استان مرکزی شده است و امیدواریم که این روند قوی‌تر از گذشته ادامه یابد.


( ۱ )

نظر شما :