افزایش تدریجی و آرام، آمار کرونا

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۹ کد : ۱۷۸۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه چند وقتی است آمار کرونا با شیب کندی در حال افزایش است و زنگ خطر موج پنجم را گوشزد می کند.
افزایش تدریجی و آرام، آمار کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: هر گونه سهل انگاری، غفلت و عادی انگاری، کرونای در کمین نشسته را مجددا حمله ور می سازد.

وی افزود: بعد از شروع طوفانی موج چهارم کرونا، از اواسط فروردین ماه، خوشبختانه در طی ۱۰ روز گذشته موارد بستری ناشی از کرونا کاهش چشمگیری داشت به طوریکه میانگین بستری روزانه در استان بین ۴۰ تا ۵۰ نفر بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در دو سه روز اخیر موارد بستری کمی افزایش داشته و به ۹۰ نفر در روز رسیده که ناشی از تعطیلات اخیر بوده است.

دکتر صادقی گفت: هر گونه سفر، مراسم های مختلف، ازدحام و عدم رعایت فاصله اجتماعی و عدم رعایت نکات بهداشتی مجددا باعث می شود که تمامی مراکز درمانی به مانند موج چهارم به زیر بار کرونا بروند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ ماه است که تمامی پرسنل پزشکی، پرستاری، بهداشت و... درگیر بیماری کرونا هستند و این اپیدمی روح و روان این عزیزان را نیز آزرده خاطر ساخته است.

وی یادآور شد: اخیرا گزارش شده که بعضی از جلسات انتخاباتی در فضای بسته و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شوند که تهدید بزرگی برای استان به حساب می آید.

دکتر صادقی در پایان تاکید کرد: با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی می توان حضوری پرشور و فعال در صحنه سرنوشت ساز انتخابات بعمل آورد.


( ۲ )

نظر شما :