ورود فعال صنعتی به کارهای خیرخواهانه حوزه سلامت

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۲ کد : ۱۷۹۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از اقدامات قابل تحسین مدیرعامل شرکت آلومرول (مهندس محمدی) تشکر کرد.
ورود فعال صنعتی به کارهای خیرخواهانه حوزه سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان از فعالیت های شایسته تحسین این خیر برای مشارکت در ساخت پایگاه و آشیانه اورژانس هوایی و بازسازی مرکز جامع سلامت سنجان در اراک خبر داد.

وی گفت: فاز نخست پایگاه اورژانس هوایی اراک که با همت مهندس محمدی خیر سلامت با سرعت خوبی در حال ساخت است، تا ۶ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: این پایگاه در محیط بسیار مناسب منطقه سردشت اراک، روبروی بیمارستان امیرالمومنین(ع) توسط خیر در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست این پایگاه شامل فضاسازی و آماده سازی محل اسکان است که با سرعت خوبی در حال پیشرفت است، گفت: در صورت ساخت و تکمیل این پایگاه، اورژانس هوایی از فرودگاه اراک جدا شده و دیگر نیازی به استقرار هلی کوپتر و همکاران در آنجا نیست.

دکتر جمالیان افزود: مساحت این مکان بالغ بر ۱۷هزار متر مربع است که برای تکمیل فاز نخست آن تاکنون بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان توسط خیر هزینه شده است.

دکتر سید محمد جمالیان ادامه داد: حوزه سلامت  کمبودهای زیادی دارد که خیرین می توانند با ورود در این حوزه کمک زیادی به مجموعه بهداشت و درمان و البته هموطنان خود کنند.

وی همچنین به مرمت و بازسازی مرکز جامع سلامت منطقه سنجان اراک هم اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات جامع سلامت سنجان از مراکز با قدمت بالای تحت پوشش شهرستان اراک بوده که علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی درمانی (سطح یک) به ۵۰۰۰ نفر جمعیت ساکن در سنجان به حدود ۵۰۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش خانه های بهداشت رباط میل، ضامنجان، عقیل آباد و نمک کور خدمات مورد نیاز را ارائه می دهد.

وی افزود: قدمت ساختمان مرکز بالای ۴۰ سال می باشد که نیاز مبرم به تجدید بنا و مرمت و بازسازی دارد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه مهندس محمدی از خیرین حوزه سلامت متقبل شدند که ساختمانی با بیش از ۱۰۰۰ مترمربع در محل فعلی ساختمان مرکز احداث نمایند.

وی در ادامه ضمن  تشکر و آرزوی سلامتی برای این  خیر محترم، گفت: امیدواریم که با احداث  ساختمان جدید خدمات با کیفیت و کمیت بالاتری به جمعیت منطقه ارائه شود.

وی تاکید کرد: خدمات  قابل ارائه در مراکز  سلامت عبارتند از خدمات پزشکی، خانواده، دندانپزشکی، مامایی، آزمایشگاه، دارویی، پرستاری، مشاوره تغذیه و بهداشت روان که تمامی اینها تاثیر قابل توجه ای در ارتقای سلامت مردم و پیشگیری از بیماری های های مختلف و مزمن دارد.

دکتر جمالیان در پایان از خیرین حوزه سلامت دعوت کرد که با دستان پر مهر خود بیشتر از گذشته یاریگر مجموعه بهداشت و درمان باشند چرا که در حال حاضر تعداد ۷ مرکز و ۳۸ پایگاه سلامت در شهر اراک فاقد ساختمان دولتی بوده و به ناچار در مکان های استیجاری و متاسفانه بسیار نامناسب ارائه خدمت می شود.


( ۱ )

نظر شما :