خبر خوش وزیر بهداشت در سفر به اراک

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۷۹۹۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۷۱
دکتر نمکی: اجازه مصرف واکسن ایرانی کرونا صادر شده است
خبر خوش وزیر بهداشت در سفر به اراک

وزیر بهداشت که برای افتتاح طرح های سلامت محور در قالب پویش ره سلامت به اراک سفر کرده بود، گفت: خوشبختانه تا پایان تیر حدود ۱۵ میلیون نفر و تا پایان دولت گروه های هدفی که قول داده بودیم، واکسینه می شوند.
به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید نمکی بیان کرد: به مردم عزیز این قول را داده بودید بهار واکسن ایرانی به بازار برسد، که خدا را شاکریم که این امر محقق شد.
وی افزود: با توجه به ناشناخته بودن این ویروس و بیماری از همان روزهای نخست برای واردات واکسن با کشورهای مختلف وارد مذاکره شدیم.
وی تاکید کرد: متاسفانه بعد از چند ماه از واردات واکسن نه تنها کشورهای دشمن بلکه بسیاری از دوستان ما نیز بر این راه مانع تراشی کرده و زیر قول خود زدند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای طراحی و ساخت واکسن ایرانی ۷ پلتفرم را به کار گرفتیم و خوشبختانه در این راه ره بیست ساله را در مدت زمان بسیار کوتاه طی نمودیم.
وی افزود: واکسن ایرانی ساخت داخل یکی از کم عارضه ترین، کم خطر و بی خطرترین نوع از واکسن ها است.
دکتر نمکی گفت: کلیه تجهیزات ناقص بیمارستانی و مراکز درمانی که توسط رئیس و مسئولان بیمارستان ها و نمایندگان مردم در مجلس به آن اشاره شد را تکمیل و رفع خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: ظرفیت تخت های ویژه در روزهای کرونایی در کشور تقریبا دو برابر شد که در نوع خود منحصر به فرد است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: تمام ظرفیتها و امکانات را بسیج خواهیم کرد تا بیمارستان خمین تا پایان تیرماه سال جاری به اتمام رسیده و به بهره‌برداری برسد.
دکتر نمکی به پیگیری جدی برای افتتاح هر چه سریعتر پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک تاکید کرد و گفت: با توجه به نیاز مبرم این شهر و استان و حتی استان های همجوار، تلاش می کنیم این مرکز درمانی هر چه زودتر به چرخه درمان وارد شود.
وی یادآور شد: با اختصاص یک دستگاه سی‌تی‌اسکن در شهرستان آشتیان و ایجاد اتاق عمل و سی‌تی اسکن در بیمارستان‌های خنداب و کمیجان موافقت می‌شود.
وی تصریح کرد: با وارد کردن و تزریق هزار دستگاه آمبولانس به مجموعه سلامت کشور، مشکل کمبود آمبولانس این استان و برخی شهرستان های محروم که نمایندگان مجلس به آن اشاره کردند، رفع خواهد شد.
وی گفت: دانشکده داروسازی که مسئولین به آن اشاره نمودند نیز در صورت نظر مثبت کارشناسان و ارزیابی آنان در استان دایر خواهد شد.
وی در پایان افزود: در حوزه سرطان و به ویژه ملزومات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان آیت الله خوانساری نیز تلاش خواهیم کرد تا مشکلات این مرکز که قطب اصلی درمان سرطان غرب کشور محسوب می شود، مرتفع شود.


( ۷ )

نظر شما :