نماد پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۸۰۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۲۰
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک، شرکت در انتخابات را حق مردم و نماد پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.
نماد پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین کوشکی در برنامه رادیویی صدای سلامت از صدای شبکه آفتاب، گفت: شرکت در انتخابات حق مردم و نماد پایبندی به نظام است.
وی افزود: مشارکت سیاسی مردم یعنی افراد جامعه فعالانه در امور سیاسی خودشان و امور آتی کشور حاضر بوده و نسبت به آن احساس مسئولیت دارند.
وی ضمن اشاره به اینکه انتخابات از دو بعد داخلی و خارجی قابل بررسی است، بیان کرد: در بعد داخلی انتخابات، اراده ملی به معرض نمایش گذاشته می شود و در بعد خارجی اقتدار ملی و شرکت سیاسی به تمام جهانیان نشان داده می شود.
وی در ادامه بیان کرد: اگر  از جنبه ملی به انتخابات بنگریم، حیات و سربلندی و عزت یک ملت از مسیر انتخابات محقق می‌شود و در اموری که به کشور مربوط می‌شود یک اراده ملی و یک روح جمعی وقتی به وجود می آید، باعث سربلندی کشور می شود و در حقیقت با شرکت در انتخابات از هویت ملی خودمان حراست می کنیم.
وی تاکید کرد: در جامعه اسلامی علاوه بر اینکه انتخابات حق است یک تکلیف دینی هم محسوب می شود، تمام اموری که به نحوی به حیات دین و مملکت اسلامی ارتباط پیدا می‌کند، وظیفه و تعهد و مسئولیت بالاتری را ایجاد می‌کند و آن تکلیف شرعی و مسئولیت دینی است که همه شهروندان مسلمان در برابر خدا و احکام و مقررات دینی بر عهده دارند، لذا همه مراجع و رهبر معظم انقلاب نیز شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی و تکلیف دینی دانسته اند، همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: عدم شرکت در انتخابات و سهل انگاری در این امر چه بسا در راس گناهان کبیره باشد، طبق فرموده مقام معظم رهبری جشن انقلاب، انتخابات است، بنابراین همه ما وظیفه داریم که علاوه بر شرکت در انتخابات دیگران را نیز به این کار تشویق نماییم.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که در انتخابات شرکت می کنند مصداق ایمان و عمل صالح هستند، ما علاوه بر اینکه خودمان شرکت می‌کنیم باید تواصی و سفارش به حق و دعوت یکدیگر را نیز انجام دهیم زیرا چشم جهانیان و محور مقاومت، به این انتخابات دوخته شده است.
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: از همه هم استانی های عزیز و ولایت‌مدار که مثل همیشه حاضر در صحنه بودید، دعوت می کنیم که در انتخابات روز جمعه نیز حماسه ای باشکوه بیافرینید و با انتخاب یک فرد صالح که لیاقت ریاست جمهوری را داشته باشد و به نحو احسن خدمتگزار انقلاب و مردم باشد، دین خودمان را به شهدا و خانواده شهدا ادا کنیم.


( ۵ )

نظر شما :