از فعالیت و ترددهای بی مورد در هوای آلوده بپرهیزید

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۱ کد : ۱۸۱۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق اعلامیه سازمان حفاظت محیط زیست هوای اراک برای همه گروه های حساس، ناسالم اعلام شده است.
از فعالیت و ترددهای بی مورد در هوای آلوده بپرهیزید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، بیان کرد: طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، هوای اراک روز شنبه برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم است و آلاینده‌های هوای این شهر برای سومین روز متوالی از حد استاندارد فراتر است.
وی ضمن اشاره به اینکه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۹ صبح  امروز به ۱۵۴ رسیده، افزود: این شاخص، بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و نیاز است که کودکان، سالمندان، مادران باردار و بیماران زمینه‌ای بیشتر به سلامتی خود اهمیت دهند و از تردد غیر ضروری و فعالیت در سطح شهر بپرهیزند.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: توجه به رژیم غذایی سالم و استفاده از حداکثر مایعات، شیر، میوه ها و سبزیجات نیز می تواند کمک بسزایی در این روزهای آلوده به بدن داشته باشد.
دکتر جمالیان تصریح کرد: از تمامی شهروندان خواهشمندیم که علاوه بر عدم تردد غیر ضروری در سطح شهر، از سوزاندن لاستیک، چوب و شاخ و برگ درختان نیز خودداری فرمایند و اگر نیاز به رفت و آمد ضروری بود، حتماً با استفاده از ماسک های مناسب انجام شود.
گفتنی است اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور بوده که از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.


نظر شما :