بیمارستانی که همچنان سانتر کرونا است

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۶ کد : ۱۸۱۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۵۱
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: این مرکز درمانی همچنان به عنوان سانتر کرونا شناخته شده و آمادگی دارد در صورت مواجه شدن با موج احتمالی پنجم، همچون گذشته به مردم عزیز خدمت رسانی کند.
بیمارستانی که همچنان سانتر کرونا است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی خانی دخت بیان کرد: در این راستا اورژانس و تریاژ دو لایه به منظور تفکیک بیماران تنفسی و غیر تنفسی در این مرکز صورت می گیرد.

وی افزود: با توجه به کاهش چشمگیر بیماران کرونایی، ارائه خدمات درمانی به بیماران غیر کرونایی نظیر جراحی، قلب، داخلی و... از سر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: به منظور حفظ سلامت سایر بیماران غیر کرونایی، تریاژ دولایه و اورژانس دولایه به منظور تفکیک بیماران تنفسی و غیر تنفسی انجام می شود و بیماران غیر کرونایی نگرانی در این خصوص نداشته باشند چرا که از مسیری کاملا مجزا و جداگانه ارائه خدمت به بیماران کرونایی و غیر کرونایی صورت می گیرد.

دکتر خانی دخت در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک بخش عادی با ۳۰ الی ۳۵ تخت در اختیار بیماران کرونایی بوده و در بخش ویژه نیز ۱۲ بیمار تحت نظر هستند.

رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک همچنین یادآور شد: با تلاش رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی، خوشبختانه در این مرکز درمانی، هیچ کمبودی در زمینه دارو، تجهیزات، اکسیژن و ... نداریم و امیدواریم در آینده نیز با مشکل مواجه نشویم.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیماری کرونا همچنان وجود دارد و با توجه به سهل انگاری های اخیر و رفت و آمدهای مکرر احتمال وقوع پیک پنجم در ده روز آینده به دور از انتظار نیست، از مردم خواست با رعایت بهداشت، زدن ماسک، ماندن در منزل و خارج نشدن تا حد امکان، رعایت فاصله اجتماعی و دیگر شیوه نامه های ابلاغ شده، تا حد امکان از وقوع پیک پنجم جلوگیری کنند.


( ۱۹ )

نظر شما :