مدافعان سلامت قدردان همپایی و همکاری اصناف هستند

۰۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۷ کد : ۱۸۱۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اصناف در روزهای سخت کرونایی همواره در کنار مدافعان سلامت بودند.
مدافعان سلامت قدردان همپایی و همکاری اصناف هستند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در پیامی ضمن تبریک این روز به تمام صنوف و کسبه استان مرکزی، از همکاری و مساعدت آنها در طول شیوع این بیماری قدردانی کرد.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

اولین روز از تیرماه به نام روز ملی اصناف نامگذاری شده و این نامگذاری خود گویای اهمیت، جایگاه ویژه و دیدگاه خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این قشر بزرگ از جامعه است.

اصناف در تمام مراحل انقلاب شکوهمند ایران اسلامی همراه مردم بوده است، سختی های مسیر انقلاب با حضور اصناف هموار شد و تداوم این حضور پس از انقلاب نیز موجب موفقیت های بی شماری در کشور شده است و در واقع بنا به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، اصناف بازوان اصلی انقلاب اسلامی می باشند.

برای داشتن اقتصادی سالم و پویا٬ باید به بخش صنوف کشور توجه بیشتری شود و می توان به همت همه بازاریان و همراهی متصدیان امر با یک برنامه ریزی اصولی و مدون٬ از پتانسیل عظیم این قشر عظیم استفاده نمود و از آن برای بهبود فضای کسب و کار و اشتغال استفاده بهینه نماییم.

حال آنکه با شیوع این بیماری مهلک، تصمیم بر این شد که به خاطر حفظ جان و سلامتی هموطنان عزیز از هرگونه تجمعی که باعث رشد و گسترش این ویروس می شود، جلوگیری شود و در این میان صنوف و کسبه بیشترین ضرر را می دیدند که الحق و به زیبایی با انجام محدودیت ها و حتی در برخی مواقع اعلام تعطیلی کسب و کار، یکی از مهمترین دلایل کنترل و مدیریت این بیماری در ماه های گذشته بودند.

اینجانب مکررا از این قشر دفاع کرده و همواره به یاد آنها بوده ام اما بسیاری از تصمیمات در ستاد ملی و استانی کرونا گرفته می شد و ناگزیر به انجام آن بودیم، ولی صنوف با همدلی و همکاری خود باعث شدند تا از موج های سهمگین این بیماری یکی پس از دیگری عبور کنیم.

در طول تاریخ این مرز و بوم، قشر زحمتکش و خدوم اصناف با برخورداری از روحیه مذهبی و پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی کارنامه و نام درخشانی را از خود بر جای نهاده و همراه با مولفه‌های ارزشی همچون امانت، انصاف و عدالت بوده‌اند.

ورود به عرصه دفاع مقدس و تأمین امکانات مادی و پشتیبانی جنگ و دفاع جانانه از اصول و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چهار دهه پس از انقلاب از مصادیق بارز در صحنه بودن این قشر ارزشمند جامعه است.

اینجانب ضمن تبریک مجدد این روز به همه زحمتکشان و تلاشگران عرصه اقتصادی، از آنها می خواهم تا همچنان خدمت گذاران خود را این جبهه نفس گیر یاری کنند و همچون ادوار سخت تاریخ این کشور از انقلاب تا جنگ تحمیلی و ... اینبار نیز در این جنگ طاقت فرسا و سخت شرکت کنند.


( ۱ )

نظر شما :