وضعیت کرونا در استان مرکزی همچنان در حال نوسان

۰۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۶ کد : ۱۸۲۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همچنان میان وضعیت های زرد و نارنجی در نوسان هستیم.
وضعیت کرونا در استان مرکزی همچنان در حال نوسان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در خصوص آخرین وضعیت اعلام شده شهرستان های استان مرکزی از سوی وزارت بهداشت، بیان کرد: ۶ شهرستان  استان در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارد و شاهد تغییرات چندانی در خصوص وضعیت شهرستان های استان نمی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان های تفرش، خمین، دلیجان، ساوه، شازند و اراک در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های فراهان، کمیجان، محلات، زرندیه، خنداب و آشتیان در وضعیت زرد قرار دارند.

متولی سلامت استان مرکزی نسبت به گسترش شهرهای قرمز از جنوب به مرکز کشور هشدار داد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و صنعتی بودن استان این هشدار و زنگ خطر قرمز کرونایی برای منطقه ما به دور از انتظار نیست که برای جلوگیری از رخداد وضعیت قرمز کرونایی نیاز به تلاش و همکاری تمامی ارگانها و مردم است.

وی افزود: با توجه به چرخش ویروس و همچنین نمایان شدن واریانت های جدید ویروس کرونا و دلتا ویروس، نگرانی ما در خصوص وضعیت کرونا دو برابر شده است از طرفی مشاهدات نشان می‌دهد که مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی علی‌الخصوص زدن‌ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بی‌توجه شده اند.

دکتر جمالیان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک تمامی تلاش و پتانسیل خود را در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین تزریق واکسن به کار گرفته است، اما در درجه اول این مردم هستند که باید برای سلامتی خودشان ارزش قائل باشند و از هرگونه موقعیت های تهدید کننده اجتناب بورزند.


( ۳ )

نظر شما :