از رعایت پروتکل های بهداشتی خسته نشوید

۰۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۱ کد : ۱۸۲۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۱
یک متخصص عفونی از مردم به خصوص سالمندان خواست به هیچ وجه از رعایت کردن پروتکل های بهداشتی خسته نشوند.
از رعایت پروتکل های بهداشتی خسته نشوید

به گزارش وب دا مرکزی، خانم دکتر شعبانی گفت: هر چند با تزریق واکسن، آمار ابتلاء و مراجعین کاهش پیدا می کند اما هیچ واکسنی ایمنی صددرصدی ندارد، بنابراین همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت روزهای نخست رعایت کرد.

وی افزود: تزریق واکسن کرونا در بیماران قبلی و ریوی و دارای بیماری های زمینه ای نه تنها منع مصرف ندارد، بلکه این دسته از افراد از تزریق واکسن های کرونا سود خواهند برد.

وی تاکید کرد: متاسفانه این ذهنیت اشتباه در اذهان مردم شکل گرفته که اگر واکسن را تزریق کنند به وسیله آن مبتلا شوند، که باید گفت اصلا اینطور نیست و ابتلاء افراد بعد از تزریق واکسن دلایل زیادی از جمله ارتباط با مبتلایان دیگر قبل از واکسیناسیون و یا سپری کردن دوران کمون در بدن خود، دارد.

دکتر شعبانی در ادامه خاطرنشان کرد: هر واکسیناسیونی نه تنها کرونا بلکه همه بیماری ها و واکسیناسیون هایی که صورت می گیرد، یکسری عوارض کوتاه مدت و خفیفی را دارند و بدن ها متفاوت است و ممکن برخی افراد عوارضی نداشته باشند و در مقابل برخی از افراد، چند علامت را به صورت خفیف داشته و برخی هم شدیدتر داشته باشند و این نباید مانع از تزریق واکسن توسط افراد شود و به هیچ وجه علایم این تزریق را با یکدیگر مقایسه نکنند.

این متخصص عفونی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف از واکسیناسیون  کاهش ریسک ابتلاء و مرگ و میر است و بنا به نوع واکسن تزریق شده، تزریق دز دوم با هم متفاوت است و تزریق نوبت دوم هر یک از واکسن های سینوفارم، آستارازنکا، اسپوتنیک و یا بهارات و اخیرا هم واکسن ایرانی با یکدیگر تفاوت دارد.

وی در پایان به ناشناخته بودن این بیماری پس از گذشت بیش از یک سال اشاره کرد و گفت: علم جامعه پزشکی در مورد این بیماری همچنان تجربی است و روز به روز در حال کسب تجربه و شناخت راه های مقابله با این ویروس است.


( ۱ )

نظر شما :