نارنجی شدن نیمی از استان مرکزی زنگ خطر موج پنجم کرونا را به صدا درآورد

۰۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۱ کد : ۱۸۲۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۴
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در آستانه موج پنجم این بیماری در استان هستیم و زنگ خطر به صدا درآمده است.
نارنجی شدن نیمی از استان مرکزی زنگ خطر موج پنجم کرونا را به صدا درآورد

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز اکرمی بیان کرد: در هفته نخست تیرماه نسبت به هفته آخر خردادماه، ۶۰ مورد افزایش بیمار سرپایی، ۵ مورد بستری و ۴ مورد فوتی در استان داشته ایم و این افزایش به معنی زنگ خطر برای همگان است، رفتارهای سینوسی، اقدامات سینوسی می طلبد.

وی افزود: مردم درگیر عادی انگاری می شوند و ستاد تصمیمات خاصی می گیرد و این روند مکرر در حال تکرار است، بیماری همچنان وجود دارد و هیچ چاره ای جز رعایت پروتکل ها وجود ندارد، حتی افراد دریافت کننده واکسن نیز باید رعایت نکات بهداشتی کوشا باشند.

وی تاکید کرد: مسئولیت مستقیم حمل و نقل عمومی با شهرداری است و زمانی که راننده تاکسی یا اتوبوس ماسک نمی زند مسئولیت متوجه شهرداری است؛ لازم است که در هفته آتی کارشناسان و بازرسان، رانندگان بدون ماسک را معرفی کنند تا متولیان امر پاسخگو باشند و اگر شهرداران پاسخگو نبودند به مرجع قضایی معرفی شوند.

اکرمی با اشاره به اینکه افزایش یک درصدی میانگین مثبت شدن رپیدتست نشان از روند افزایشی دارد، گفت: اگر توصیه ها جواب ندهد باید تصمیمات سختگیرانه تری اتخاذ کرد و تا قبل از شرایط بحرانی باید فکری کرد.

وی تاکید کرد: اگر تالارها و رستوران ها پروتکل ها را رعایت نکنند در وهله اول باید اتاق اصناف به مسئله ورود کند و در مرحله بعد با گرفتن تعهد کتبی از مسئول واحد، جلوی هرگونه هرج و مرج را بگیریم و در نهایت و در صورت تکرار، فرد خاطی را به عنوان متخلف و متهم به دادگاه معرفی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید دانشگاه علوم پزشکی را در این زمینه تنها گذاشت از همه دستگاه های عضور ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خواست، تا وظایف محوله خود را به نحو احسن انجام دهند.

اکرمی در پایان متذکر شد: با توجه به شرایط کشورهای منطقه و اطراف به خصوص افغانستان و پیدایش سویه جدید این بیماری، نیاز است که مسئولین شهرستان هایی که اتباع این کشور در آنجا تردد زیادی دارند، نظارت و دقت بیشتری در این خصوص داشته باشند.


نظر شما :