افزایش کارایی واکسن کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی

۰۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۰ کد : ۱۸۳۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با رعایت نکات بهداشتی می توان ایمنی واکسن های کرونا را به میزان قابل توجهی افزایش داد.
افزایش کارایی واکسن کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: واکسن کرونا مثل سایر واکسن های بیماری های گوناگون ایمنی صددرصدی ایجاد نمی کند و همشهریان در صورت زدن واکسن نیز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا ایمنی و کارایی واکسن افزایش یابد.

وی افزود: تا اطلاع ثانوی واکسیناسیون خودرویی در شهر اراک صورت نمی گیرد و افراد واجد شرایط دریافت واکسن به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام و صف های طولانی، طبق تاریخ و ساعت اعلام شده توسط همکاران در یکی از سه محل معین شده حضور بعمل آورند.

وی تاکید کرد: مردم استان بدانند که در حال حاضر واکسن کرونا به میزان کافی وجود دارد و هر چه میزان دریافتی سهمیه واکسن از وزارتخانه بیشتر باشد، روند انجام واکسیناسیون سرعت بیشتری می گیرد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به آخرین آمار و ارقام، تعداد مراجعین سرپایی افزایش محسوسی داشته است که بر طبق این آمار پیش بینی می شود در طی ۷ روز آینده میزان بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا نیز افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: با توجه به گذشت بیش از یک سال و نیم از شیوع این بیماری، بسیاری از تجهیزات فرسوده و کادر بهداشت و درمان خسته و ناتوان شده اند و به همین خاطر می طلبد که مردم عزیز و فهیم استان مرکزی، حساسیت موضوع را درک کرده و با رعایت دقیق و منظم پروتکل های بهداشتی ضمن یاری رساندن به مدافعان سلامت و مجموعه بهداشت و درمان، از شروع موج پنجم و البته تلفات آن بکاهند.


نظر شما :