الزام مدیریت کرونا در کنکور سراسری

۰۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۹ کد : ۱۸۳۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هرگونه جدیت در رعایت پروتکل های بهداشتی در حین برگزاری این آزمون با هدف کنترل موج پنجم این بیماری در استان لازم و ضروری است.
الزام مدیریت کرونا در کنکور سراسری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده، بیان کرد: براساس دانسته های کنونی این بیماری از یک طیف ملایم تا شدید با علایمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس می تواند بروز نماید و در موارد شدیدتر ممکن است منجر به ذات الریه، نارسایی کلیه و مرگ گردد.
وی افزود: این ویروس می تواند در فاصله ۱ تا ۲ متری از طریق سرفه یا عطسه منتقل شود و راه دیگر انتقال، تماس دست ها با محیط و سطوح آلوده به ویروس مانند تجهیزات، دستگیره درها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله ها، پریز و کلیدهای برق و کلیه وسایلی است که به طور عمومی و مشترک استفاده می شود، از این رو پس از تماس با هر فرد یا اشیاء مشکوک دست ها با آب و صابون شستشو شود.
وی با اشاره به اینکه طبق تصمیم مقامات کشوری این آزمون باید برگزار شود، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از بدتر شدن شرایط و اوج گیری مجدد آن در موج پنجم در کنار برگزاری ایمن این آزمون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است هم دست اندرکاران و هم داوطلبین و همراهان آن ها حتی الامکان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.
دکتر صادقی یکی از راه های کاهش مواجه و قطع زنجیره تماس را رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانست و گفت: حداقل فاصله (۱/۸_۱/۵متر) بین داوطلبین در تمامی مبادی ورودی، خروجی، راهروها، محوطه، سالن ها و کلاس های حوزه های امتحانی رعایت و همچنین از تجمع داوطلبین در مقابل در ورودی وخروجی و سایر فضاهای حوزه های امتحانی جلوگیری شود.
وی در خصوص افرادی که بیماری کرونا خود را اعلام می نمایند، گفت: مسئولین مربوطه موظفند مناسب ترین شرایط ایمنی را از لحاظ فاصله گذاری اجتماعی، ملزومات حفاظت فردی و تهویه مناسب محل آزمون را برای داوطلبین مورد نظر در محلی مجزا ایجاد نمایند.
دکتر صادقی، بهداشت و حفاظت فردی، بهداشت موادغذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات و بهداشت ساختمان را اصول مهم برگزاری کنکور برشمرد و گفت: از دست دادن، روبوسی و کلیه اعمالی که مستلزم تماس فیزیکی هستند، از رد و بدل کردن اشیا، وسایل و مواد غذایی بین داوطلبین و از قرار دادن سوالات و پاسخنامه بر روزی زمین خودداری شود.
وی ادامه داد: میان وعده غذایی و آب آشامیدنی بین داوطلبین به صورت بسته بندی شده تحویل داده شود.
وی افزود: کلیه تمهیدات لازم جهت تهیه ماسک یکبار مصرف برای استفاده داوطلبین، گندزدایی سطوح با دستمالی که توسط محلول گندزدا آغشته شده است، فراهم شود و همچنین گواهی سلامت رانندگان وسایل نقلیه در صورت تردد در محوطه حوزه های امتحانی باید در اختیار ناظر بهداشتی هر حوزه قرار گیرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک تهویه مناسب هوا در محیط های بسته و فضاهای مورد استفاده برای آزمون و سرویس های بهداشتی را از اقدامات مهم پیشگیری از انتشار ویروس دانست و گفت: حداقل ۲۰ درصد از مساحت سطح محل برگزاری امتحان، پنجره باز شونده به میزان ۴۵ درجه باشد و بیشترین تهویه طبیعی در زمانی که پنجره ها در ۲ طرف کلاس و محل آزمون باز باشند، فراهم می شود.


نظر شما :