اهمیت نظارت مداوم و مستمر بر محصولات سلامت محور

۰۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۳ کد : ۱۸۳۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۹
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نظارت بر کیفیت محصولات سلامت محور همواره حایز اهمیت بوده است.
اهمیت نظارت مداوم و مستمر بر محصولات سلامت محور

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان در حاشیه ی بازدید از ۳ واحد تولیدی کالاهای سلامت محور در شهرستان ساوه، بیان کرد: محصولات تولیدی واحدهای صنعتی سلامت محور همواره باید زیر زره بین کارشناسان بهداشتی و البته غذا و دارو باشند تا محصولی با کیفیت و سالم را تولید و به دست مردم برسانند.

وی افزود: در این بازدیدها مشکلات و توانمندی های این واحدها مطرح و مدیران آنها ضمن بیان نقاط ضعف و قوت، به داشتن روحیه جهادگونه در این عرصه و تلاش کارگران و تولید محصولات با کیفیت و استمرار در آن در صورت رفع تمام مشکلات تاکید داشتند.

دکتر علیمرادیان هدف از این بازدیدها را اهمیت فوق العاده سلامت محصولات لبنی و دارویی دانست و گفت: با توجه به سلامت محوری فرآورده های لبنی و دارویی و نقش آن در سلامت مردم، نظارت بر  واحدهای تولیدی تولید کننده این محصولات در استان همواره حائز اهمیت است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: واحد تولیدی بهداشت کار تولید کننده فرآورده های لبنی انواع شیر خشک بیومیل، سوپرامیل، لیدی میل و واحد تولیدی عماد درمان پارس و نیک سامان دارو تولید کننده بیش ۸۰ قلم فراورده دارو از بزرگترین واحدهای تولیدکننده این محصولات در کشور است و حجم بسیار بزرگی از بازار این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی در پایان یادآور شد: کارخانه‌های کشور بدون وقفه در حال تولید شیر خشک هستند، اما مشکلاتی در ارتباط با گمرک و ارز وجود داشت که خوشبختانه با اولویت قرار گرفتن این موارد می‌توانیم تضمین بدهیم که تا پایان سال ۱۴۰۰، کشور هیچ مشکلی در این رابطه نخواهد داشت.

گفتنی است در این بازدید دکتر عباس علیمرادیان معاون به همراه دکتر رضا تاجیک مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و مهندس کلبعلی کارشناس اداره نظارت، از نزدیک در جریان امکانات، قابلیت ها و نحوه فعالیت آزمایشگاه و واحد کنترل کیفی این واحدهای تولیدی قرار گرفتند و از بخش هایی از خط تولید این واحدها بازدید به عمل آوردند.


نظر شما :