نباید گول آمار پایین را خورد

۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۷ کد : ۱۸۴۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پایین بودن آمار بستری به معنی خوب بودن وضعیت نیست و احتمال غافلگیری وجود دارد.
نباید گول آمار پایین را خورد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: با توجه به آلودگی و گرم شدن هوا، جابجایی و تهویه هوا با مشکل روبرو شده است، لازم است که در ادارات حتما حداقل یک پنجره باز باشد.

وی افزود: هنوز با وجود تماس ها و پیگیری ها، تعدادی از شهروندان برای تزریق واکسن دوم مراجعه نکرده اند، دُز دوم حتما باید تزریق شود و اگر تزریق نشود عملا دُز اول نیز اثربخشی نخواهد داشت، دُز دوم واکسیناسیون با همان برند دُز اول انجام می شود، اما تا دو روز پیش هشت هزار نفر هنوز برای دریافت دُز دوم مراجعه نکرده اند.

وی تاکید کرد: مراسم ها در حسینیه ها همچنان پابرجاست، ترددها در سطح شهر برقرار است و با این عادی انگاری ها، وضعیت و روزهای خوبی پیش بینی نمی شود.

دکتر جمالیان ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر، بسیاری از بیماران به شکل سرپایی درمان می شوند، گفت: در حال حاضر آموزشگاه ها با تعداد بالای شرکت کنندگان در حال برگزاری کلاس ها هستند؛ این تعاملی که در استان در حال انجام است نباید با عدم رعایت پروتکل ها به بن بست برسد، اگر به سمت وضعیت قرمز حرکت کنیم قطعا باید محدودیت های بیشتر اعمال شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه به افزایش تعداد برگزاری مراسم عروسی با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و صفر اشاره کرد و افزود: رستوران ها نسبت به پیش بینی ها وضعیت بهتری دارند، اما تالارها به تعهدات خود عمل نمی کنند و فاصله اجتماعی در زمان سرو شام و کاهش ظرفیت رعایت نمی شود و باید نظارت بیشتری اعمال شود.

متولی سلامت استان مرکزی همچنین متذکر شد: اداره ورزش و جوانان اصلا موارد را با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ نمی کند، به عنوان مثال استقبال از تیم استقلال در هتل امیرکبیر اصلا هماهنگ شده نبود و در واقع گزینشی عمل می کنند و در حال حاضر نیز باشگاه ها و سالن ها ورزشی فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: پس از برگزاری کنکور خانواده ها سفر را برای رفع خستگی برنامه ریزی می کنند و لازم است که نیروی انتظامی مدیریت هوشمند تردد را دنبال کند و حداقل در استان مرکزی این مسئله با جدیت دنبال شود که وضعیت قرمز رقم نخورد.


( ۹ )

نظر شما :