افزایش موارد مثبت و سرپایی در هفته اول تیرماه نسبت به هفته پایانی خرداد

۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۰۷:۳۹ کد : ۱۸۴۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در هفته اول تیرماه نسبت به هفته پایانی خرداد، ۲۴ درصد رشد در موارد مثبت و ۲۸ درصد در موارد سرپایی به ثبت رسیده است.
افزایش موارد مثبت و سرپایی در هفته اول تیرماه نسبت به هفته پایانی خرداد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: در هفته اول تیرماه تعداد موارد مثبت در استان مرکزی از ۹۶۹ مورد هفته پایان خردادماه به ۱۲۰۱ نفر در هفته اول تیرماه رسیده است که حاکی از رشد ۲۴ درصدی آمارها در این شاخص است.

وی افزود: در موارد سرپایی با افزایش ۲۸ درصدی، موارد از ۸۵۴ نفر به ۱۰۹۴ رسیده است، البته در موارد بستری با کاهش هفت درصدی تعداد بستری از ۱۱۵ نفر به ۱۰۷ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: ۱۶ مورد فوتی هفته پایانی خردادماه به ۱۳ نفر در هفته اول تیرماه رسیده است که نشان دهنده کاهش ۱۹ درصدی تعداد موارد فوتی در استان است.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: از آذرماه سال گذشته تاکنون ۱۲۹ هزار و ۹۸۹ تست رپید در استان انجام شده است که از این تعداد ۲۱ هزار و ۶۰ مورد مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رنگ بندی شهرستان ها، براساس چند فاکتور مانند بستری، شیوع اخیر بیماری در طول روز یا هفته یا ضرایب خاص جمعیتی انجام می گیرد و بر اساس این شاخص ها، شرایط بحرانی و یا غیربحرانی اعلام می شود.

وی در پایان متذکر شد: قبل از بحرانی شدن شرایط، وضعیت قرمز اعلام می شود تا اقدامات لازم انجام گیرد و در واقع این قرمز اعلام شدن خمین یک فرصت طلایی است که قبل از وقوع بحرانی، مدیریت لازم انجام شود.


( ۲ )

نظر شما :