توسعه و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی در دو فاز

۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۸۴۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۶
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید در مرحله اول در سطح ملی و در گام بعدی در سطح منطقه و بین المللی بدرخشد.
توسعه و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی در دو فاز

به گزارش وب دا مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جمع رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیان کرد: تمام ظرفیت ها و افرادی که توانایی دارند در این مجموعه در اراک و استان باید بسیج شوند تا به هدف اصلی که همان بهترین شدن در منطقه و جهان است، برسیم.
وی افزود: در مدت شیوع بیماری کرونا، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک قدم های مهمی برداشته اند که قابل تقدیر است.
وی تاکید کرد: امروز شرایط کشور و استان نسبت به گذشته، قابل قبول تر است، اما هنوز خطرات این بیماری تمام نشده و موج پنجم کرونا ممکن است مشکلاتی را برایمان ایجاد کند.
امام جمعه اراک در ادامه از تمام دست اندرکاران مدیریت این بیماری به خصوص همکاران واحدها و معاونت های مختلف دانشگاه علوم پزشکی به خصوص مدافعان سلامت تشکر کرد و خاطرنشان کرد: در این مدت زحمات زیادی کشیده و تجارب ارزشمندی کسب شده که باید از این تجارب در آینده بیشتر بهره برد.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: اگر قرار است با عوض شدن دولت، تغییری هم در استان ها و حتی در سطح وزارت خانه ها صورت بگیرد، باید با نهایت دقت انجام شود تا مشکلات حادتری به وجود نیاید.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دوران کرونا سرنوشت جامعه بشری را تغییر داده، اما بیشتر باید به فکر دوران پسا کرونا بود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات حوزه سلامت به هیچ وجه تعارف بردار نیست، گفت: در این زمینه و حوزه اصلا نیابد کوتاهی کرد چراکه کوچکترین قصور باعث خسارات زیاد و بعضا جبران ناپذیری می شود.
آیت الله دری نجف آبادی به تکمیل پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) هم اشاره کرد و گفت: این یک پروژه ملی است و هر چه سریع تر باید به سرانجام برسد، اما دانشگاه علوم پزشکی به عنوان کارفرمای این پروژه باید به کیفیت ساختمان و تجهیزات و غیره نیز دقت نظر داشته باشد تا بعد از افتتاح آن پس از سال ها چشم انتظاری، با مسائل و چالش های جدیدتری پیش رو نباشیم.
وی همچنین سلامت آب، هوا و غذا را از مهمترین ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: جان و سلامتی مردم به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی یک کشور و منطقه، به این سه عامل بستگی دارد و در این راه همه دستگاه های اجرایی باید در کنار مجموعه بهداشت و درمان استان بوده و تلاش نمایند.
آیت الله دری نجف آبادی در پایان، آموزش عمومی آحاد مردم در جامعه را راهکاری مهم در این زمینه دانست و از دستگاه های چون صدا و سیما، آموزش و پرورش، علما و امامان جمعه و غیره خواست تا برای ارتقاء سطح سلامت مردم در چهارچوب وظایف خود حتی فراتر عمل نمایند.


نظر شما :