حمایت های راه گشای نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در روز های کرونایی

۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۸۴۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، از زمان شیوع کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی بوده و هستند.
حمایت های راه گشای نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در روز های کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: از زمان شیوع همه گیری این بیماری و در زمینه مبارزه با آن، شخص آیت الله دری نجف آبادی، هم در بحث درمان و هم در بحث کمک های مومنانه همواره یار و یاور مجموعه بهداشت و درمان در استان بوده اند.
وی افزود: مشکلات حوزه سلامت در کنار دیگر چالش های استان یکی از مهمترین دغدغه های، امام جمعه اراک است و همواره با حضور خود و نظرات کارشناسانه ای که داشته و دارند، راه حل های مناسبی را در زمان های بحرانی ارائه می دهند که بسیار مفید و راه گشا است.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشکلات ساختاری  زیادی دارد که به تنهایی قادر به حل تمام آنها نیست و نیاز است مسولین استانی نیز برای برطرف شدن آنها، به میدان بیایند.
دکتر جمالیان در ادامه نداشتن چارت سازمانی و تشکیلاتی در اکثر دانشکده ها و فعالیت با تنها چارت موجود یعنی چارت تشکیلاتی دانشکده علوم پزشکی که مربوط به سال ۶۷ بود، کمبود شدید در حوزه درمان به خصوص کمبود نیروی انسانی به ویژه پرستار، کمبود تخت به ویژه تخت های روانپزشکی، آموزش و تحقیقات، غذا و دارو، از جمله مهمترین مشکلات پیش روی دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان است.
وی تاکید کرد: نداشتن گروه در برخی رشته ها مثل پاتولوژی و مشکلات زیرساختی دیگر از جمله موانع پیش روی مجموعه بهداشت و درمان استان است که دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر به حل آنها نیست.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: عدم ماندگاری پزشکان طرحی به خصوص متخصصان و فوق تخصص ها در استان به دلیل نازیبا بودن مبلمان شهری، نداشتن مراکز تفریحی و رفاهی مناسب، عدم تناسب در اخذ مالیات نسبت به دیگر استان ها و ... باعث مهاجرت پزشکان و عدم همراهی خانواده های آنها با همکاران ما شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن قدردانی مجدد از همراهی و همکاری مسئولین به خصوص نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی، گفت: با توجه به استمرار این بیماری و طولانی شدن اپیدمی آن و خستگی و فرسودگی کادر و برخی تجهیزات، دانشگاه علوم پزشکی با توجه به بضاعتی که دارد نیاز به حمایت و پشتیبانی همه استان برای ادامه مبارزه با این ویروس را دارد.
گفتنی است در پایان این جلسه با اهدا لوحی از زحمات آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، قدردانی شد.


( ۲ )

نظر شما :