تشکیل گروه واکسیناسیون سیار در اراک

۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۰ کد : ۱۸۴۵۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۸۶
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: گروه واکسیناسیون سیار تشکیل شده و این تیم به افراد کهنسالی که قادر به حرکت کردن نیستند، در درب منزل خدمات ارائه می دهد.
تشکیل گروه واکسیناسیون سیار در اراک

به گزارش وب دا مرکزی، سید شهریار حسینی بیان کرد: در زمان دعوت افراد بالای ۷۰ سال جهت انجام واکسیناسیون کرونا، تعدادی از همشهریان معتقد بودند که با توجه به کهولت سن و یا بیماری قادر به حضور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیستند و مشاهدات همکاران ما نیز گواه این موضوع بود.

وی افزود: طی هماهنگی با رییس دانشگاه و معاون بهداشتی در روز شنبه مورخ ۱۲ تیرماه دو تیم واکسیناسیون سیار که متشکل است از پزشک و واکسیناتور بود به منازل این افراد مراجعه و نسبت به انجام واکسیناسیون زیر نظر پزشک اقدام نموده‌اند.

وی تاکید کرد: همچنین با هماهنگی مسئولین مراکز خدمات جامع سلامت روستایی مقرر شد در صورت نیاز تیم سلامت در مراکز حضور یافته و اقدامات لازم را معمول دارند.

حسینی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن می تواند پس از چند ساعت از انجام تزریق یا چند روز بعد عوارضی مانند تب، سردرد، سرگیجه و غیره در سالمندان ایجاد کند، بهتر است آنها در صورت وجود این عوارض که طبیعی نیز است، استامینون ۵۰۰ هر هشت ساعت یکبار مصرف کنند و اگر این عوارض حادتر و تداوم یافت به مرکز بهداشت مربوطه که واکسیناسیون انجام شده، مراجعه کنند.

سرپرست مرکز بهداشت اراک در ادامه یادآور شد: سالمندان می توانند شیوه های مداوم تغذیه خود را ادامه دهند و همه گروه های مواد غذایی را مصرف کنند، اما رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی ها، عدم تردد در اماکن شلوغ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشو مرتب دست ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده برای آنها ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان افزود: سالمندان به خصوص کسانیکه دارای بیماری های زمینه ای هستند باید پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند، اما از همه مهمتر اطرافیان و خانواده و آشنایان آنها هستند که باید شرایط را درک کرده و مراقب افراد مسن خانواده خود باشند.


( ۵ )

نظر شما :