نقش قلم در کنترل کرونا

۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۷ کد : ۱۸۴۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نویسندگان و اهل قلم در دوران کرونا، کمک های زیادی به مجموعه بهداشت و درمان کردند.
نقش قلم در کنترل کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در پیامی ۱۴ تیرماه(روز قلم) را به تمامی اصحاب علم و قلم تبریک گفت.
وی بیان کرد: قلم، حافظ علوم و دانش‌ها، پاسدار افکار اندیشمندان، حلقه اتصال فکری عالمان و پُل ارتباطی گذشته و آینده بشر بوده و حتی ارتباط آسمان و زمین نیز از راه لوح و قلم به دست آمد.
وی افزود: «قلم»، انسان‌هایی را که از نظر زمان و مکان جدا از هم زندگی می‌کنند، پیوند می‌دهد؛ گویی همه متفکران بشر را در تمام طول تاریخ و در تمام نقاط زمین، در یک کتاب خانه بزرگ جمع می‌بینی! در این کتاب خانه، سخنان آسمانی و زمینی جمع است، از سقراط گرفته تا ابن ‏سینا و معاصران؛ از قرآن و نهج‌البلاغه تا اوستا و انجیل، همه و همه هستند.
وی ادامه داد: «قلم»، رازدار بشر و خزانه دار دانش‌ها و جمع آوری کننده تجربه‌های قرن‌ها و دوران‌هاست و اگر قرآن به آن سوگند یاد می‌کند، به همین دلیل است؛ زیرا همیشه، سوگند به امری بسیار پرارزش و محترم یاد می‌شود.‌
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: در روزهایی که بیماری مهلک کرونا به جان مردم و کادر بهداشت و درمان افتاد، این اصحاب رسانه و قلم بودند که ضمن حضور در مراکز کرونایی که تا آن زمان کمتر مسئولی جرات می کرد برود، مردم را نسبت به این ویروس مطلع و با بیان راهکارها و راه حل های مختلف سعی در آگاه سازی و ارتقاء سطح سواد و اطلاعات مردم و جامعه نسبت به این بیماری و پیامد های آن داشتند.
وی اظهار داشت: روز قلم بر تمام عزیزانی که بار گران نوشتن بر دوش می‌کشند و حرمت قلم را نگاه می‌دارند، مبارک باد.


نظر شما :