اهمیت سلامت معنوی در کنار سلامت جسم و روح

۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۹ کد : ۱۸۴۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۰
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از نیازهایی که بعد از انقلاب بیشتر احساس می شد، ارتقاء ارتباط دو طرفه روحانیون با دانشگاهیان بود.
اهمیت سلامت معنوی در کنار سلامت جسم و روح

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام علی حسنوند بیان کرد: در کنار سلامت جسمی که مدافعان سلامت، کارکنان بهداشت و درمان برای آن تلاش زیادی می‌کنند، نیاز است که سلامت معنوی افراد جامعه نیز ارتقا یابد؛ بدین منظور از زمان شیوع کرونا ویروس، روحانیون به صورت جدی تر در این مقوله ورود پیدا کردند و با هماهنگی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و روسای مراکز درمانی طرحی تحت عنوان طلاب جهادگر شکل گرفت که هدف اصلی آن حفظ سلامت معنوی بیماران و روحیه دادن به آن‌ها بود که همین امر روند درمان بیماران را سرعت بخشید.

وی افزود: به منظور ارتقاء ارتباط دوطرفه روحانیون با دانشگاهیان و همکاری بیشتر آنها مرکزی تحت عنوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تمامی دانشگاه‌ها تاسیس شد.

وی تاکید کرد: این مرکز با همکاری سایر نهادها و ارگانها بحث های مذهبی را پیگیری می کند و فعالیت هایی در قالب جلسات و کمیته هایی نیز برگزار می کند، از جمله شورای فرهنگی، شورای جذب اساتید و شورای ناظر بر نشریات.

حجت الاسلام حسنوند در ادامه خاطرنشان کرد: در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، خمین و ساوه بیش از ۱۵۰ طلبه در این طرح فعالیت کردند که کمک بزرگی به کالبد خسته کادر درمان و همچنین بیماران نیازمند بود.

وی یادآور شد: با فرمان مقام معظم رهبری طرح مواسات و همدلی به منظور کمک به گروه‌های آسیب پذیر شکل گرفت و همانند زمان جنگ تحمیلی یک همدلی و اتحاد در کل کشور به وجود آمد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به دنبال فرمان مقام معظم رهبری تمامی طلاب و روحانیون با همکاری تمامی سازمان ها و نهادها در دانشگاه علوم پزشکی اراک ۱۰۰۰ بسته کمک معیشتی تهیه و میان نیازمندان تقسیم نمودند که این کمک ها همچنان در قالب های مختلف ادامه دارد.

وی اضافه کرد: یکی از فعالیت های اصلی دفتر نهاد بحث آموزش است، یک بخش از آن مربوط به اساتید بوده که در قالب جلسات هم اندیشی، دانش افزایی و برای کارمندان در قالب کارگاه های مختلف برگزار می شود، سالانه در ۱۸ مرکز استان ۶ کارگاه بدین منظور برگزار می شود.

وی افزود: محور اصلی این کارگاه ها بحث های تربیتی اخلاقی و ارتباط زوجین و بحث تربیت فرزندان می باشد.

حجت الاسلام حسنوند گفت: همچنین برای دانشجویان نیز کارگاه هایی در ارتباط با موضوعات پیش از ازدواج برگزار می شود؛ یکی از طرح‌های موفق و بزرگ و بینظیر که بیش از ۶ سال استمرار داشته است طرح مطهر بوده که بیش از ۷۰۰ نفر دانشجو در این طرح مشارکت دارند و در قالب گروه‌های چهار نفره با یکدیگر به تبادل نظر می پردازند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری دو طرفه روحانیون و دانشگاهیان بتوان سلامت معنوی جامعه به خصوص دانشجویان و پزشکان و کادر پزشکی و بهداشتی و درمانی را بیشتر از گذشته بهبود بخشید.


نظر شما :