رنگ کرونایی استان عمدتا نارنجی شده است

۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۶ کد : ۱۸۵۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرین رنگ بندی کرونایی استان مرکزی، ۹ شهرستان نارنجی و یک شهرستان قرمز هستند.
رنگ کرونایی استان عمدتا نارنجی شده است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: طبق آخرین اعلام رنگ بندی شهرستان های استان از 16 تیر، شهرستان های اراک، شازند، محلات، دلیجان، فراهان، تفرش، ساوه، زرندیه و خنداب، نارنجی و شهرستان خمین نیز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی افزود: همچنین دو شهرستان آشتیان و کمیجان در وضعیت زرد هستند که احتمال نارنجی شدن آنها در صورت تداوم شرایط و عدم توجه مردم و ادامه دار بودن غفلت و سهل انگاری ها، وجود دارد.

وی تاکید کرد: موج پنجم این بیماری نسبت به موج های قبلی تفاوت دارد و با توجه به میزان سرایت پذیری و قدرت کشندگی بالاتری که نسبت به انواع قبلی ویروس دارد، پیش بینی می کنیم روزهای سختی را در پیش رو داشته باشیم.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: موج پنجم شروع شده و دیگر نمی توان جلوی آغاز آن را گرفت، اما می توان مدت زمان و طول کشیدن آن را تعیین کرد چراکه پایان این موج دست خودمان است، هر چه پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم، مدت زمان این پیک کوتاه تر خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم خواست به منظور حفظ سلامتی و جان خود و دیگران و عزیزان خود، این موج را شوخی نگیرند و کاملا و با جدیت روزهای نخست شیوع این بیماری، شیوه نامه ها و نکات بهداشتی را رعایت کرده و با این کار به مدافعان سلامت که ماه های زیادی است با این بیماری دست به گریبان اند و از این جنگ نابرابر خسته و ناتوان شده اند، را کمک نمایند.


( ۹ )

نظر شما :