افزایش آگاهی مردم لازمه برچیده شدن بساط سودجویان

۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۰ کد : ۱۸۵۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۳
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر مردم به آگاهی لازم برسند بساط سودجویان برچیده می شود.
افزایش آگاهی مردم لازمه برچیده شدن بساط سودجویان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: مردم اطلاع کافی از مضرات مصرف کالاهای سلامت محور قاچاق و غیرمجاز ندارند و معمولا به خاطر قیمت کمتر یا تبلیغات اغوا کننده به این کالاها گرایش پیدا می کنند.

وی افزود: باید بیشتر وقت و انرژی خود را برای قانع کردن مردم بگذاریم که هنگام خرید کالاهای سلامت محور (آرایشی و بهداشتی، مکمل های ورزشی، دارو و مواد خوراکی) به ابعاد مختلف آن از قبیل اصالت کالا، تاریخ تولید و انقضاء، شیوه نگهداری و نحوه عرضه آن و غیره دقت نمایند؛ همچنین باید به این نتیجه برسند که چه کالایی برای سلامتی آنها ضرر دارد و آن را نخرند.

وی تاکید کرد: ساماندهی شرکت های پخش آرایشی و بهداشتی کار بسیار مفیدی است، اکنون بیش از 90 درصد اجناس آرایشی و بهداشتی و مکمل های ورزشی که در داروخانه ها عرضه می شوند، سالم هستند.

دکتر علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: گستردگی کار این حوزه بسیار زیاد است، بر اساس برنامه عملیاتی تمام داروخانه های استان باید چهار بار در سال پایش شوند، بازدیدهای گسترده از باشگاه های بدنسازی، فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، عطاری ها، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی را نیز باید بر آن افزود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: علاوه بر این ها گشت های مشترکی نیز با ادارات مختلف از قبیل پلیس نظارت بر اماکن عمومی، پلیس امنیت، پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره ورزش و جوانان صورت می گیرد.

وی یادآور شد: ممکن است در شرایط بیماری کرونا، پزشکان معالج داروهایی را برای بیماران تجویز کنند که در تمام داروخانه‌ها عرضه نمی‌شوند، بنابراین لازم است از خرید و فروش اقلام سلامت محور (دارو و...) از دلالان و افراد ناشناس جدا خودداری شود.

وی با اشاره به احتمال جابجایی برخی از داروها با برچسب های تقلبی و جعلی، افزود: ممکن است افراد سودجو با الصاق برچسب جعلی روی داروهای ارزان‌ قیمت یا تاریخ مصرف گذشته، جان بیماران را به خطر انداخته و آسیب های جبران‌ناپذیر به فرد و خانواده وی تحمیل کنند.


( ۱ )

نظر شما :