ابتلاء کرونا نوع دلتا در استان به ۴۰ مورد رسید

۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۸۵۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس کرونا دلتا وارد استان شده و گویا با سرعت زیادی در حال چرخش است.
ابتلاء کرونا نوع دلتا در استان به ۴۰ مورد رسید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی که با حضور مجازی و حضوری برخی از اعضا برگزار شد، بیان کرد: طبق بررسی ها و آزمایشات صورت گرفته در آزمایشگاه سطح استان، در آخرین روزهای هفته گذشته ۶ مورد سوش جدید کرونا ویروس در سطح استان مرکزی شناسایی شد که برای اطمینان و انجام آزمایشات و تایید نهایی به انستیتو پاستور تهران فرستاده شد که متاسفانه در ابتدای هفته جاری شاهد گسترش سریع و سرایت بالا نوع جدید ویروس بودیم و تا به الان بیش از ۴۰ مورد کرونا ویروس دلتا شناسایی شده است‌.
وی افزود: تهدید اصلی سلامت مردم کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی اصناف و مردم، حضور در مراسم عروسی و تجمعات و عدم همکاری با دانشگاه است.
وی تاکید کرد: تمهیدات لازم در زمینه دارو و کیت تشخیص انجام شده، اما این آمادگی بدهی سنگینی(۱۳۵ میلیارد تومان) برای دانشگاه برجای گذاشته است.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: استان مرکزی در پیک چهارم یکی از شدیدترین پیک ها را در کل کشور تجربه کرد و در استان مرکزی و کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت، ۱۸ بستری داشتیم که بیشترین میزان بستری در کل کشور به شمار می رفت.
متولی سلامت استان مرکزی در ادامه یادآور شد: علیرغم کمبود تخت های بیمارستانی و چالش های موجود در سطح استان  با راه اندازی درمانگاه سرپایی و نقاهتگاه توانستیم با مدیریت و هماهنگی بین بخشی با کمترین تلفات از پیک چهارم کرونا گذر کنیم، اما امیدواریم که در پیک پنجم تجربه پیک چهارم را نداشته باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین گفت: با توجه به قطعی برق در سطح کشور و استان مرکزی، ژنراتور موجود در بخش های مراقبت ویژه پاسخگو نیستند و دستگاه های اکسیژن ساز با مشکل مواجه می شوند از این رو خواستاریم که قبل از اینکه وارد پیک پنجم کرونا شویم راه حلی در این زمینه در نظر گرفته شود.
دکتر مصری رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز، به یکی از خصوصیات پیک چهارم در شهرستان ساوه که کاهش موارد مرگ و میر نسبت به پیک های قبلی بود اشاره کرد و گفت: با مدیریت تخت ها و هماهنگی بین بخشی و ۱۲ تختی که به صورت امانی از وزارت خانه گرفتیم توانستیم از پیک چهارم با کمترین تلفات گذر کنیم، اما برای پیک پنجم باید با یک برنامه مدیریتی خوب و آگاهانه وارد عمل شویم.
دکتر دیده دار رییس دانشکده علوم پزشکی خمین هم گفت: عامل اصلی قرمز شدن شهرستان خمین افزایش موارد سرپایی است و حدود ۲۰ درصد مواردی که تست می دهند مثبت شناسایی می شوند و از ابتدای شیوع کرونا ۱۶۰ مورد فوتی داشتیم و از ۳۵۰۰ نمونه پی سی آر گرفته شده، ۹۹۸ مورد بستری و ۲۰۲۰ مورد سرپایی داشته ایم و لازم به ذکر است که نقطه قوت شهرستان خمین انجام تست رپید است که از ۱۸۰۰۰ تست رپید، ۴۰۰۰ مثبت شناسایی کردیم.


( ۴ )

نظر شما :