نوع دلتای کرونا ویروس در کسری از دقیقه چندین نفر را درگیر می کند

۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۲ کد : ۱۸۵۷۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در آستانه شروع موج پنجم کرونا با نوع "دلتا" هستیم.
نوع دلتای کرونا ویروس در کسری از دقیقه چندین نفر را درگیر می کند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیمحمدی بیان کرد: در نوع جدید این بیماری هر یک نفر مبتلا، می تواند بین ۸ تا ۱۲ نفر را مبتلا کند که بسیار بیشتر از انواع قبلی و کلاسیک است و  نشان دهنده قدرت بالای سرایت پذیری در این نوع دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه فاصله زیادی با پوشش قابل توجه مردم جامعه از طریق واکسیناسیون داریم، همچنان توصیه دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل های بهداشتی است.
وی با باشاره به اینکه پیش بینی می کنیم تا دو الی سه ماه آتی، تعداد زیادی از مردم در استان واکسن خود را دریافت کنند، تاکید کرد: معمولا بیش از ۷۰ درصد از یک جامعه باید واکسینه شوند تا ایمنی لازم در برابر یک ویروس، حاصل شود.
دکترعلیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر نوع قالب و موجود در کشور و استان، از نوع دلتا است و دیگر تعداد مبتلایان و آمار در جلوگیری از کاهش آنها تاثیری ندارند، بلکه فقط و فقط باید شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی را با دقت انجام و رعایت نمود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان افزود: قرار شده است تا فردا محموله جدیدی از واکسن به استان برسد و پس از هماهنگی های لازم از روز  سه شنبه و از طریق فراخوان(اعلام به دو صورت تماس تلفنی و یا پیامک) کار تزریق واکسن به جامعه هدف که افراد بالای ۶۵ سال خواهند بود را آغاز خواهیم کرد.


( ۲ )

نظر شما :