شهداء سلامت انسانهایی ناب و الگویی برای مدافعان سلامت هستند

۲۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۸۶۰۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهداء سلامت در راه خدمت به مردم و همنوعان خود، خوش درخشیدند.
شهداء سلامت انسانهایی ناب و الگویی برای مدافعان سلامت هستند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در اولین سالگرد شهداء سلامت اراک، بیان کرد: خدمت به مردم یکی از شروط نخبگی است و شهدای حوزه سلامت در این راه خوش درخشیدند و از جان خود گذشتند.
وی افزود: شهدا به خصوص در این جنگ نابرابر با کرونا، ستارگان پرفروغ آسمان استان و شهرمان هستند که یکی از این ستارگان درخشان شهید دکتر نادری است که عرصه خدمت رسانی او در کشور بسیار باارزش و پرخیر و برکت بود و همکاران دیگر در مجموعه تامین اجتماعی نیز فداکارانه تلاش کردند تا سلامت و جان مردم حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه روحیه‌ای که در بین مدافعین سلامت وجود دارد الگو گرفته از روحیه شهدای مدافع سلامت است، تاکید کرد: در این راه مردان و زنان فداکاری را از دست دادیم و افرادی را از دست دادیم که شاید جایگزین پیدا کردن برای آنها سخت و دشوار است.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری که بسیاری از ابتلاء به این بیماری و ویروس کشنده و کاملا ناشناخته، هراس داشتند، فعالان حوزه سلامت با فداکاری پا به عرصه گذاشتند و خدا را شاکریم با وجود طولانی شدن و فرسایشی شدن مبارزه با کروناویروس، اما همچنان روحیه جهادی، ایثار و از خودگذشتگی در کل کشور وجود دارد. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:  با وجود تمامی کمبودهایی که در حوزه منابع مالی و انسانی وجود دارد، اما روحیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در بین تمامی رزمندگان مدافع سلامت وجود دارد، همه کمبودها را پوشش داده است.
وی خاطرنشان کرد: روحیه‌ای که در بین مدافعین سلامت وجود دارد الگو گرفته از روحیه شهدای مدافع سلامت است، آنها درس ایثار و از خودگذشتگی به ما دادند و امروز کادر درمانی با وجود همه کمبودها پای مردم ایران ایستاده اند و کماکان ارائه خدمت کرده و تحت تاثیر حواشی سیاسی و نقدهای غیرمنصفانه قرار نمی‌گیرند.
وی با تاکید بر اینکه  روحیه از خودگذشتگی، سختی‌ها را آسان می کند و این روحیه موجب می‌شود تا با اراده بیشتری قدم برداریم، یادآور شد: مجموعه مدیران و تصمیم گیران در دانشگاه علوم پزشکی و همه همکاران در واحدهای مختلف تا ریشه کنی کامل این ویروس، از تلاش دست برنمی داریم و راه این عزیزان را ادامه می دهیم.
دکتر جمالیان در پایان تصریح کرد: این جلسه برای قدردانی از زحمات این عزیزان و مدافعان سلامت برگزار شده و قطعا همه مردم قدردان زحمات مدافعان و شهدای سلامت  هستند و خواهند بود.
 گفتنی است به دلیل شرایط موجود و محدودیت در برگزاری جلسات با تعداد نفرات زیاد، این جلسه به صورت محدود با حضور خانواده شهدا و برخی مسئولین دانشگاه، به صورت حضوری و مابقی همکاران و علاقه مندان به صورت مجازی برگزار شد.
در پایان این جلسه از خانواده های شهیدان دکتر غلامحسین نادری، دکتر هاشم ساعی پور و علی شاه حسینی با اهدا لوحی تقدیر شد.


( ۱ )

نظر شما :