وضعیت سلامت استان در گرو عملکرد اجتماعی آحاد مردم است

۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۸ کد : ۱۸۶۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موضوع نگران کننده در سطح استان مرکزی، عادی انگاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و اصل مهم در مدیریت بیماری کرونا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی می باشد.
وضعیت سلامت استان در گرو عملکرد اجتماعی آحاد مردم است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: در سطح کشور به خصوص استان مرکزی شاهد یک روند افزایشی در مراجعین بیماران کرونایی هستیم که در آمار مقایسه ای در هفته اول و دوم، میزان بستری ها بیش از ۳۰ درصد و میزان سرپایی ها ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است که این امر لازمه رعایت پروتکل های بهداشتی را بیشتر نشان می دهد.

وی در ادامه به کاهش هشت درصدی مرگ و میر اشاره کرد و یادآورشد: اگر چه آمار مرگ و میر کاهش یافته، اما توجه شود که با افزایش بستری ها، دو هفته طول می کشد که آمار مرگ و میر نیز افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت انتشار بیماری کرونا همکاری همگان را می طلبد، خواستار همکاری تمامی ارگان ها شد و گفت: طبق بازدیدهای میدانی صورت گرفته شاهد تجمع افراد در شعب تامین اجتماعی به خصوص در روزهای اول ماه هستیم و همچنین برگزاری مراسم و برنامه های فرهنگی در برخی از مساجد و یک سری از ارگان ها تهدیدی برای سلامت مردم هستند که توصیه می کنیم که تمامی مردم این بیماری را جدی گرفته و بیش از پیش نسبت به آن حساس باشند.

متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: اگر چه عملکرد و فعالیت تالارهای پذیرایی توسط اتاق اصناف و عوامل مربوطه نظارت می شوند، اما در مراسم برگزار شده در باغ ها و منازل خصوصی به هیچ وجه پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شوند، از این رو از مردم عزیز تقاصا داریم که در این برهه زمانی با کادر خسته بهداشت و درمان همکاری کرده و برای حفظ سلامت خود و خانواده از برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات به صورت جدی اجتناب نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان به روند واکسیناسیون در سطح استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه محموله جدید واکسن را از تهران دریافت کردیم و ان شالله پس انجام کارهای اداری مروبطه طی دو روز آتی واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا و پس از آن افراد دارای بیماری خاص را آغاز خواهیم کرد.


نظر شما :