لزوم ارتباط با صنایع در پژوهش ها و تحقیقات حوزه سلامت

۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۰۷:۱۶ کد : ۱۸۶۳۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۳
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ارتباط دانشگاه علوم پزشکی با صنایع اهمیت بالایی دارد و باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
لزوم ارتباط با صنایع در پژوهش ها و تحقیقات حوزه سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر فرید نجفی که در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک به صورت وبیناری حضور داشت، بیان کرد: اگر مسئولان و تصمیم‌گیران در دانشگاه‌ها می‌خواهند اتفاقات مثبتی در کلیت دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد، باید به این حوزه توجه بیشتری نمایند.

وی افزود: علیرغم تمام مشکلاتی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد، می‌بایست سرمایه گذاری و برنامه ریزی های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها محلی برای دانش و تحقیق هستند و سکانداران اصلی در حوزه علوم پزشکی در این زمینه محققان و پژوهشگران معاونت پژوهشی و تحقیقاتی هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این حوزه باید دقیق انجام شود و در صورت نبود ارتباط تنگاتنگ و هماهنگی با بخش صنعت، مغفول می‌ماند.

دکتر نجفی گفت: در استانی مانند استان مرکزی که پایتخت صنعتی کشور لقب گرفته انتظار می‌رود  ارتباط تنگاتنگی بین این دو حوزه وجود داشته باشد چرا که این فرصت، اهرمی بسیار مهم و تاثیرگذار به شمار می‌رود.

وی به فعالیت حقوقی ۲۸۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک اشاره کرد و یادآور شد: تعداد مقالات به نسبت تعداد اعضای هیات علمی بر اساس سامانه علم سنجی ۱/۵ است که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک نیاز به برنامه‌ریزی و ارتقای بیشتری دارد.

وی افزود: شیوع کرونا، معاونت تحقیقات و پژوهش را نیز در دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت مانند سایر واحدها و معاونت ها، تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی تاکید کرد: با شیوع این ویروس به جذب هیات علمی در دانشگاه ها به خصوص معاونت تحقیقات و پژوهش به چالش کشیده شده و عملاً در برخی استان ها زیر یک درصد اتفاق می‌افتد، که سعی خواهیم کرد این چالش را برطرف کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان از اختصاص اعتبارات لازم برای توسعه تحقیقات و پژوهش‌ها در این زمینه گفت و افزود: قرار شده ۵۰ درصد از این سهم را معاونت بهداشت و مابقی را نیز معاونت فناوری تخصیص دهند.


( ۱ )

نظر شما :