رعایت پروتکل های بهداشتی در روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی اصل مهم برگزاری انتخابات / دریافت مالیات بیشتر از پزشکان سبب خروج نیروهای متخصص از استان می شود

۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۳ کد : ۱۸۶۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک انتخابات نظام پزشکی را یکی از انتخابات مهم و سرنوشت ساز جامعه پزشکی دانست.
رعایت پروتکل های بهداشتی در روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی اصل مهم برگزاری انتخابات / دریافت مالیات بیشتر از پزشکان سبب خروج نیروهای متخصص از استان می شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک که در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: انتخابات نظام پزشکی فرصتی مهم برای تعیین سرنوشت صنف جامعه پزشکی می باشد چرا که پیگیری مطالبات به حق، نیازمند افرادی متعهد، هوشیار و مسئولیت پذیر می باشد و امید است که افراد منتخب به صورت جدی مطالبات را پیگیری کنند و به صورت مستقل و در جایگاه نظام مطالبه گری نمایند.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی در روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی را اصل مهم برگزاری این امر دانست و افزود: از معاونت بهداشت خواستاریم که یک ناظر بهداشتی در مراکز مربوطه تعیین کنند تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی یک انتخابات خوب و مثمر ثمر داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه از تفاوت میزان اخذ مالیات از پزشکان در اراک با سایر استان ها سخن گفت و بیان کرد: متاسفانه در شهر اراک شاهد اخذ مالیات از پزشکان هستیم که میزان آن با استان های دیگر از جمله تهران فاصله زیادی دارد و این امر موجب نارضایتی و مهاجرت پزشکان از استان شده است.

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری به جذب سریعتر نیروهای قبول شده آزمون استخدامی، گفت: به منظور رسیدگی به شکایات آزمون استخدامی، اتاقی ‌مشخص شود تا توسط نیروهای صبور و با تجربه به این امر رسیدگی کنند تا در صورت بروز ناحقی، حق این افراد برگردانده شود.

متولی سلامت استان مرکزی، خواستار هماهنگی کل معاونت ها در سطح استان شد و تاکید کرد: در مراکز و بیمارستان ها باید در زمینه تعطیلی های‌ اداری در روز پنج شنبه و ساعت های اداری یک هماهنگی منظم ایجاد شود و خواهشمندیم که ساعت اداری ۷ تا ۱۳ که مصوبه هیئت وزیران است، حتماً رعایت شود.

دکتر جمالیان در پایان به تکمیل ظرفیت بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اشاره کرد و افزود: در شرایطی که شاهد سیر افزایش بستری بیماران هستیم و با توجه به اینکه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اعلام بحران کرده و حوادث و تروماها بسیار زیاد است و ۲۴۸ بیمار در این مرکز بستری هستند از این رو نیازمند ارتقا سرعت واکسیناسیون، تقویت و افزایش آگاهی‌ مردم و مراکز در رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم که در راستای رضایتمندی مردم و مسئولین برگزاری واکسیناسیون و رفع کمبودها و چالش های موجود و... نظارت اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و بازدید از مراکز واکسیناسیون یک اصل بسیار مهم‌ می باشد.


نظر شما :