شتاب گیری درمان بیماران با اتمام مراحل نصب شتاب دهنده خطی

۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۲ کد : ۱۸۶۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۳۸
رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: مراحل  نصب شتاب دهنده خطی که از ۲۱ فروردین آغاز شده بود، به اتمام رسید.
شتاب گیری درمان بیماران با اتمام مراحل نصب شتاب دهنده خطی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر آذین احمری بیان کرد: این مرکز درمانی، این دستگاه که از به روزترین دستگاه های موجود است را از شرکت تحویل گرفت و رسما از تاریخ 21 تیرماه، عملیات داده گیری از آن آغاز شده است.

وی افزود: مراحل داده گیری که شامل مراحل فیزیکی و مدلینگ است، 6 هفته به طول می انجامد و پس از آن و بعد از اخذ مجوزهای لازم از انجمن فیزیک پزشکی ایران و همچنین سازمان انرژی اتمی این دستگاه کاملا آماده بهره برداری خواهد شد.

دکتر احمری در ادامه ابراز امیدواری کرد: تا اواخر شهریور و یا اوایل مهرماه اولین بیمار را با استفاده از تکنولوژی این دستگاه، درمان نماییم.

رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با اشاره به اینکه دستگاه شتاب دهنده خطی پزشکی اشعه ایکس یا الکترون با انرژی بسیار بالا را به ناحیه ای از تومور بیمار منتقل می کند، یادآور شد: این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و کمترین آسیب را به بافت سالم اطرف تومور وارد کند، همچنین قادر به درمان تمامی تومورها در اعضای بدن بوده و با استفاده از تکنیک های متداول و روش های درمانی بهترین نوع درمان را به بیمار و کلینیک ها ارائه می‌دهد.

وی تاکید کرد: حفاظ سازی اعضای درونی دستگاه به گونه ای ایمن و مناسب جایگزاری شده است که کمترین مقدار دُز به تکنسین و بافت سالم بیمار وارد می شود و دُز اشعه را مطابق مقرر به هدف تومور منتقل کند؛ تمامی این بررسی‌ها به طور معمول توسط یک فیزیک پزشک انجام می‌شود تا از عملکرد صحیح آن اطمینان بدست آید.

دکتر احمری در پایان گفت: این دستگاه با هدف حمایت از بیماران سرطانی در استان و حتی استان های همجوار که برای درمان به بیمارستان آیت الله خوانساری مراجعه می کنند و با توجه به نیاز روزافزون به سامانه‌های پیشرفته و موثر درمان سرطان خریداری و نصب شده است و با توجه به پیشرفت روزافزون علم پزشکی، فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی، رادیوتراپی به وسیله شتاب دهنده در بیشتر مراکز پرتو درمانی جایگزین دیگر دستگاه‌های درمانی شده است.


( ۳ )

نظر شما :