نظارت شرکت تولید کننده دارو گیاهی باریج اسانس به دانشگاه علوم پزشکی اراک برگشت

۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۰ کد : ۱۸۶۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۴
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با پیگیری های صورت گرفته چالش موجود در بحث نظارت غذا و دارو شرکت دارو گیاهی باریج اسانس مرتفع و مجددا تحت نظارت استان مرکزی قرار گرفت.
نظارت شرکت تولید کننده دارو گیاهی باریج اسانس به دانشگاه علوم پزشکی اراک برگشت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: شرکت داروسازی باریج اسانس در شهرستان دلیجان واقع شده است که سند مالکیت این شرکت در سال های گذشته مربوط با استان مرکزی بود که متاسفانه به دلایلی نظارت آن به شهرستان کاشان واگذار شده بود.

وی ادامه داد: در بهمن ماه سال ۹۷ که به همراه استاندار استان و دکتر جمالیان در توشکان دلیجان مسجد اردهال بازرسی کردیم و بر اساس جلسه برگزار شده با مدیرعامل کارخانه باریج اسانس چالش اصلی این شرکت را در بحث نظارت بر غذا و دارو که تحت نظارت کاشان قرار گرفته بود، بیان کرد.

وی افزود: طبق پیگیری های صورت گرفته و نامه نگاری های انجام شده علیرغم اینکه کاشان راضی به این واگذاری نمی شد در نهایت این مهم به استان مرکزی واگذار شد و در حال حاضر پروانه دارویی، طب مکمل، آرایشی بهداشتی و غذایی را استان مرکزی صادر می کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در استان های مرکزی و قم مجموعاً ۵۰ شرکت داروسازی گیاهی تحت نظارت استان قرار دارد، بیان کرد: شرکت باریج اسانس یکی از بزرگترین‌ تولید کننده داروهای جدید در سطح کشور و اولین شرکت دانش بنیان می باشد.

وی افزود: این شرکت تولیدات خود را در زمینه عرقیجات گیاهی از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد که به تدریج آن را گسترش داد و به تولید عصاره های گیاهی رساند و در حال حاضر بسیاری از داروهای گیاهی از جمله آرایشی بهداشتی گیاهی و مکمل های غذای گیاهی را به صورت جدی تولید می کند.


نظر شما :