از منزل خارج نشوید، هم به خاطر کرونا و هم آلودگی هوا

۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۴ کد : ۱۸۶۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا حد امکان به خاطر شرایط موجود از منزل خارج نشوید، "هوای کرونا  ناجوانمردانه آلوده است ."
از منزل خارج نشوید، هم به خاطر کرونا و هم آلودگی هوا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۴/۲۳ ناسالم برای گروه های حساس و برابر با عدد ۱۱۰ بوده است.

وی افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت ۸ صبح امروز در اراک عدد ۱۸۵ را نشان داده که برای تمام گروه ها ناسالم است.

وی تاکید کرد: به گفته مرکز پایش کیفیت هوای استان، ذرات معلق دو و نیم میکرون با منشا گرد و غبار منطقه ای هستند که اکیدا توصیه می کنیم همشهری های عزیز به خصوص سالمندان از منزل خود خارج نشوند.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان، زنان باردار و همچنین کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند؛ سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد امکان کاهش دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: همچنین یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اینکه سیستم دفاعی را تقویت و اثرات زیان‌بار آلودگی هوا را کمتر کنیم، توجه به توصیه‌های تغذیه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از مقدار زیادی مایعات که در این میان آب بهترین آنهاست، اضافه کرد: مصرف شیر کم‌چرب نیز مفید است؛ چراکه شیر مانع جایگزین شدن سرب در بدن  می‌شود، در روزهای هوای آلوده فست فود، سوسیس و  کالباس، غذاهای سرخ کردنی و غذاهای مضر کمتر مصرف کنیم، همچنین  اسیدهای چرب امگا 3 یک سپر دفاعی عالی در برابر آلاینده‌ها هستند؛ منابع خوراکی غنی از این اسیدهای مفید شامل مغزهای روغنی مثل گردو، دانه‌ها مثل تخم کتان، ماهی‌های چرب و روغن ماهی هستند.

دکتر جمالیان در پایان به گذراندن روزهای سخت کرونایی در این ایام و تحمل این شرایط توسط همه مردم و مدافعان سلامت، آلوده شدن هوا را قوز بالای قوزی تشبیه کرد و از مردم خواست نکات بهداشتی و ایمنی را هم برای مصون ماندن از کرونا و هم آلودگی هوا و مشکلات آن رعایت کنند.


( ۳ )

نظر شما :