تلاش برای ایجاد تعادل بین پزشک و بیمار مهمترین ماموریت نظام پزشکی

۲۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۸۷۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، امروز، بیست و پنجم تیرماه ۱۴۰۰ با رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.
تلاش برای ایجاد تعادل بین پزشک و بیمار مهمترین ماموریت نظام پزشکی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده، بیان کرد: انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و هیئت مدیره متشکل از تعدادی پزشک نماینده داروسازان، دندانپزشکان و رشته های لیسانس پروانه دار و سایر رشته ها می باشد.
وی تاکید کرد: در این نظام سعی می شود، یک رابطه متقابل و یک دفاع از حقوق صنفی پزشکان و پیگیری و قبول ارجاع شکایات بیماران صورت گیرد چرا که یک حالت تعادل در ارتباط بین پزشک و بیمار باید وجود داشته باشد، به گونه ای که اگر قصور پزشکی رخ داد و بیماری متضرر شد برخورد قاطعانه صورت بگیرد و همچنین اگر عکس این حالت رخ داد از حقوق پزشکان دفاع شود.
رییس هیئت اجرایی نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی استان مرکزی، خاطرنشان کرد: با توجه به پاندمی کووید ۱۹ و نامعلوم بودن پایان این پاندمی و عوارض جدی این ویروس و مراجعه کمتر بیمارانی که دچار بیماری های مزمن غیر واگیر هستند، به تدریج مشکلات بین پزشک و بیماران بیشتر شده بنابراین توقع می رود افراد حضور پرشوری در انتخابات نظام پزشکی داشته باشند تا اعضای مومن متعهد و با صلاحیت برگزیده شوند.
وی بیان کرد: انتخابات نظام پزشکی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از ساعت ۸ صبح از صندوق ثابت واقع در طبقه اول دانشگاه علوم پزشکی شروع شده و یک صندوق سیار هم از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در حوزه تفرش اخذ رای خواهد داشت. 
وی افزود: همکاران عضو نظام پزشکی می توانند در انتخابات شرکت کنند که بیشترین مشارکت را در جامعه پزشکی دارند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابی شهر اراک، حداقل ۱۰ نفر از جامعه پزشکی انتخاب خواهند شد و از رشته‌های دیگر(پنج رشته)، حداقل هر گروه دو نفر انتخاب خواهند شد.
دکتر صادقی تصریح کرد: علاوه بر حوزه انتخاباتی شهر اراک در حوزه انتخاباتی دلیجان و شازند اخذ رای صورت می‌گیرد، همکاران محلات و دلیجان در حوزه انتخابیه دلیجان و همکاران واجد شرایط شهر شازند در شازند می‌توانند رای خود را ثبت نمایند.
وی افزود: در حوزه کمیجان و خنداب آزادی عمل وجود دارد و افراد می‌توانند در حوزه انتخابیه شازند شرکت کنند و یا در صندوق سیار مستقر در تفرش شرکت نمایند.


( ۱ )

نظر شما :