اعزام مدافعان سلامت استان مرکزی به استان هرمزگان

۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۱ کد : ۱۸۷۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور تقویت مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان های جنوبی به خصوص هرمزگان، تعداد ۴ پرستار از اراک به این استان اعزام شدند.
اعزام مدافعان سلامت استان مرکزی به استان هرمزگان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: با توجه به شدت بیماری، افزایش مبتلایان و بستری‌ها، کمبود نیروی انسانی و شرایط وخیم جنوب کشور، پرستاران داوطلب با هماهنگی معاونت درمان برای رفع کمبود نیروی پرستاری جهت خدمت رسانی به مردم در استان هرمزگان، شتافتند.

وی افزود: از همان ابتدا کادر بهداشت و درمان علی الخصوص کادر پرستاران روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی خود را ثابت کرده‌اند که اعزام چهار نفر از این عزیزان برای کمک به هموطنان به صورت داوطلبانه به جنوب کشور، نشان از این امر است و با توجه به اینکه پیک پنجم کرونا در استان آغاز شده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با ظرفیت کامل در حال ارائه خدمت می باشند، به دنبال اعزام این افراد و خالی شدن آن بخش، به تبع آن به سایر افراد فشار مضاعف وارد خواهد شد که بنده قدردان تمامی همکاران هستم.

متولی سلامت استان مرکزی ضمن اشاره به اینکه پرستاری ترکیبی از مجموعه ارزش های اخلاقی و فضائل انسانی از جمله دلسوزی، صبر و بردباری در برابر بی‌تابی‌ها و مقاومت از مشاهده سختی‌ها است از روحیه خستگی‌ناپذیر کادر درمان تشکر ویژه کرد.

دکتر جمالیان در پایان استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری و دستورالعمل های بهداشتی را موثرترین راه برای کاهش ابتلا و مقابله با کرونا دانست و گفت: دیگر تاب و توانی برای کادر بهداشت و درمان و بویژه پرستاران پس از ۱۷ ماه تلاش شبانه روزی باقی نمانده است، از این رو از تمامی‌ مردم خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی تا انجام کامل واکسیانسیون هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین کوشکی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی اراک، در این‌ مراسم ضمن تشکر و قدردانی از پرستاران داوطلب، بیان کرد: داشتن چنین جوانان برومند و از خود گذشته که در لحظات بحرانی کنار هموطنان هستند، باعث افتخار است و این اقدام خالصانه پرستاران استان مرکزی که به صورت جهادی و با اخلاص اعلام آمادگی کردند، بسیار ارزشمند می باشد.


( ۲ )

نظر شما :