دشمن پشت دروازه های شهر

۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۰۷:۲۶ کد : ۱۸۷۶۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نوع دلتا از استان های جنوبی در حال پیشروی است و دیر یا زود به استان ما هم حمله می کند.
دشمن پشت دروازه های شهر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: در دو هفته اخیر شاهد خیز جدید کروناویروس هستیم و متاسفانه پیک پنجم با وجود توصیه های بهداشتی و اجرای واکسیناسیون با سویه دلتای هندی در حال اوج‌گیری در تمام نقاط کشور است و این روزها رنگ نقشه کشور برافروخته تر از گذشته شده است.

وی افزود: موج قرمز روز به روز از نوار جنوبی کشور به‌ سمت شمال پیشروی می‌کند و در کمتر از چند روز تعداد زیادی از شهرهای کشور در وضعیت رنگ بندی قرمز قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: نوع جدید ویروس جهش یافته کرونا که دلتا نام گرفته و کانون شیوع آن کشور هند است در رفتار جدید خود، کودکان و نوزادان را بسیار بیشتر از همنوعان چینی و انگلیسی خود هدف قرار داده و در واقع قدرت بالای سرایت او مرزهای ابتلا را جابجا کرده است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: موج جدید کرونا ویروس با نام دلتا در حالی با سرعت فزآینده از نوار جنوبی کشور خود را  به مرکز و شمال کشور رساند که بنا بر آمار اعلامی در اغلب بیمارستان‌های کشور، میزان درگیری نوزادان و کودکان با سویه دلتا افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : اتصال موج های چهارم و پنجم فرصت هرگونه استراحت و تجدید قوا را از مجموعه بهداشت و درمان گرفته و اگر مردم و البته برخی دست اندرکاران، دانشگاه علوم پزشکی را حمایت نکنند، ضربه سنگینی از این موج و بیماری خواهیم خرد.

دکتر جمالیان در پایان از مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع از بروز مشکلات جدی تر شوند و در مقابل از مسئولین خواست تا با هرچه در توان دارند و در حد بضاعت، دانشگاه علوم پزشکی را یاری کنند تا هرچه زودتر این موج نیز تحت کنترل دربیاد.


( ۲ )

نظر شما :