ویروس دلتا در کودکان شایع‌تر است

۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۲ کد : ۱۸۷۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس دلتا نسبت به انواع قبلی خود از شدت و سرعت انتقال بیشتری برخوردار است و  در کودکان شایع‌تر است.
ویروس دلتا در کودکان شایع‌تر است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: به دلیل سرعت بالای انتقال و چرخش این نوع ویروس، جامعه هدفی که سوش دلتا هدف قرار داده، گسترده تر شده است و بی توجهی به رعایت پروتکل ها علاوه بر اینکه خطر ابتلای تمامی سنین را افزایش می دهد کودکان را به همبازی‌های بی دفاعی برای دلتا تبدیل می کند.

وی افزود: واریانت دلتا با قدرت سرایت ۱۲ برابر واریانت‌های قبلی و درگیری بیشتر کودکان، سرعت انتقال بالاتری دارد و نسبت به ویروس کرونای انگلیسی ۶۰ درصد قدرت سرایت پذیری بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به پشت سر گذاشتن 4 پیک از این بیماری و آغاز موج پنجم و خستگی شدید کادر درمان، در کنار انجام واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند بسیار اثرگذار و به عنوان بازوی کمکی برای مدیریت این بیماری در استان باشد.

دکتر صادقی از خانواده ها خواست تا ضمن خودداری از هرگونه حضور در تجمع و دورهمی ها، به شدت مراقب فرزندان به خصوص خردسال خود باشند تا مشکل خاصی پیش نیاید.


( ۲ )

نظر شما :