احتمال قرمز شدن اراک در هفته پیش رو

۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰ کد : ۱۸۷۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۱
استاندار مرکزی گفت: با افزایش شمار بیماران مثبت و بستری پیش بینی می‌شود در هفته پیش رو اراک نیز قرمز شود، بنابراین باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.
احتمال قرمز شدن اراک در هفته پیش رو

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی از شاخص میانگین کشوری در واکسیناسیون گروه‌های هدف علیه بیماری کووید ۱۹ بالاتر است که این مهم در نتیجه تلاش دانشگاه علوم  پزشکی اراک و دانشکده های ساوه و خمین در مدیریت، برنامه‌ریزی و تنظیم وقت مراجعه کنندگان در محل‌های تزریق واکسن حاصل شده است.

وی به کاهش ۹۰ درصدی استفاده از ماسک در اراک اشاره کرد و گفت: بهتر است پویش مردمی استفاده از ماسک در میادین و نقاط پر تردد شهر با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد اجرا شود تا با فرهنگ سازی مردم را به استفاده از ماسک تشویق کرد.

وی تاکید کرد: استانداری مرکزی برای بررسی وضعیت و چگونگی فرآیند واکسیناسیون در اراک ۲ گروه به سطح شهر روانه کرده که نتایج بازرسی از انجام مطلوب واکسیناسیون حکایت دارد.

آقازاده در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است فرمانداری شهرستان‌ها هم با بازرسی روند واکسیناسیون این مهم را کنترل و نظارت نمایند تا مراکز واکسیناسیون که باید موجب کاهش بیماری باشند به محل اشاعه بیماری و تجمع تبدیل نشوند.

استاندار مرکزی گفت: در آستانه اعیاد قربان و غدیر قرار داریم بنابراین برگزاری مراسم ویژه این اعیاد فرخنده در شهرهای زرد و نارنجی طبق پروتکل بهداشتی و در فضای باز باید برگزار شود.

وی تصریح کرد: شهرستان‌ها باید در صدور مجوز تردد شبانه به خودروها دقت لازم را انجام و از صادر کردن مجوزهای غیرمرتبط و ضروری به جد خودداری کنند.

وی افزود: گزارش راهنمایی و رانندگی استان مرکزی از صدور مجوز تردد شبانه عجیب است در اراک سه درصد خودروها و در ساوه ۱۵ درصد از مجموع خودروهای موجود در این شهرستان‌ها مجوز تردد دریافت کرده‌اند و در زرندیه و محلات صدور مجوزها  خارج از عرف صورت گرفته که نیازمند دقت بیشتر است.

استاندار مرکزی در پایان متذکر شد: حداکثر تا ۱۰ درصد خودروهای موجود در هر شهر می‌توانند مجوز تردد داشته باشند نباید از قانون سوء استفاده صورت گیرد و این مهم باید به جد در شهرستان ها کنترل شود.


( ۲ )

نظر شما :