ظرفیت تخت‌های بستری مراکز درمانی استان تکمیل است

۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۶ کد : ۱۸۷۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تفاوت این موج با موج های قبلی این است که اکنون ظرفیت تخت‌های بستری مراکز درمانی استان تکمیل است.
ظرفیت تخت‌های بستری مراکز درمانی استان تکمیل است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه مدیریت بیماری کرونای استان مرکزی بیان کرد: آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان در حال افزایش است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در هفته کنونی و آینده تعداد بیماران بدحال بیشتر شود و عادی انگاری مردم و ریزش ترس از بیماری موجب شده تا برخی بوستان‌ها به محل عرضه قلیان تبدیل و تجمع‌ها شکل گیرد.

وی اظهار داشت: بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) و امیرالمومنین(ع) اراک در شب‌های اخیر وضعیت بحرانی داشته و تخت‌های بستری خالی ندارد و این وضعیت در بیمارستان‌های خصوصی اراک هم وضعیت مشابهی دارد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: برای کنترل و مدیریت مراجعه کنندگان به مطب و کلینک‌های درمانی نوبت دهی در حال انجام است تا از تجمع و انتقال بیماری جلوگیری شود، همچنین با توجه به اینکه فروشندگان دوره گرد از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خودداری می‌کنند و با این کار سلامت شهروندان به خطر می‌افتد، جا دارد که مسئولین برای امر نیز چاره ای بیاندیشند.

وی گفت: در روزهای آتی، کنکور سراسری دانشگاه آزاد در استان برگزار خواهد شد و برخی از این افراد از استان‌هایی وارد استان ما می‌شوند که قرمز هستند و در ۴۸ ساعت حضور در استان مرکزی با افراد مختلف ارتباط دارند و ممکن است موجب شوند هم استانی‌ها بیمار شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان درگیر واکسیناسیون هستند و نمی‌توان از آنان انتظار داشت در جبهه درمان بیشتر تلاش کنند.

وی اضافه کرد: نباید در انتظار نشست تا بحران شکل بگیرد، بلکه باید با هم افزایی مردم و مسئولان از شدت موج جدید کاست.

وی بیان کرد: مراکز واکسیناسیون نوبت عصر در استان مرکزی هم دایر خواهد شد تا از تجمع جلوگیری و سرعت تزریق واکسن افزایش پیدا کند.

وی افزود: سرعت انجام واکسیناسیون در استان شدت گرفته به طوری که روز گذشته پنج هزار و ۵۰۰ دُز واکسن در دانشگاه علوم پزشکی اراک به غیر از خمین و ساوه به گروه‌های هدف تزریق شد و هدفگذاری شده تا ۱۰ هزار دُز در روز در استان مرکزی عملیاتی شود.

دکتر جمالیان در پایان گفت: اکنون ۱۳۶ هزار دُز واکسن در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تزریق شده و در ساوه ۲۵ هزار و ۸۰ دُز و در خمین نیز ۱۵ هزار و ۴۰۰ دُز عملیاتی شده است.


نظر شما :