عصرها هم واکسیناسیون انجام خواهد شد

۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۱ کد : ۱۸۷۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۴
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور شدت گرفتن سرعت واکسیناسیون و جلوگیری از تجمع، مراکز واکسیناسیون نوبت عصر هم دایر خواهد شد.
عصرها هم واکسیناسیون انجام خواهد شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: روز گذشته پنج هزار و ۵۰۰ دُز واکسن در دانشگاه علوم پزشکی اراک به غیر از خمین و ساوه به گروه‌های هدف تزریق شده و این نشان سرعت گرفتن تزریق واکسن به گروه های هدف است.

وی افزود: یک هزار و ۳۵۶ بیمار مثبت در هفته اول تیرماه به ثبت رسیده و در هفته دوم این آمار به ۲ هزار و ۷۲ نفر با ۵۳ درصد رشد گزارش شد.

وی تاکید کرد: تعداد بیماران بستری استان مرکزی در مقایسه با ۲ هفته اخیر، از ۱۳۹ به ۱۷۴ نفر با ۲۴ درصد افزایش یافته و تعداد بیماران سرپایی‌ در استان نیز ۵۶ درصد رشد داشته است.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۳۶ هزار تست کرونا در هفته گذشته در استان انجام شد که ۲۲ هزار و ۵۰۷ نفر مثبت بود و رشد ۱۶ درصدی داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: موج پنجم این بیماری با شدت در حال نزدیک شدن به قله خود است و اگر همکاری و همدلی روزهای نخست شیوع این بیماری در استان شکل نگیرد، با مشکل و بحران مواجه خواهیم شد.

دکتر علیمحمدی در پایان به تلاش و برنامه ریزی برای تزریق ۱۰ هزار دُز واکسن در روز در استان اشاره کرد و گفت: علیرغم تلاش برای سرعت گرفتن تزریق واکسن، اگر مردم همکاری نکنند و پروتکل های بهداشتی را جدی نگرفته و این ویروس و نوع جهش یافته آن را شوخی بپندارند، نه تنها خیلی زود به قله این موج با مدت زمان ماندگاری بسیار طولانی می رسیم بلکه، امیدها برای ریشه کنی کامل آن، کمرنگ تر خواهد شد.


( ۱ )

نظر شما :