همکاری مردم، شازند را از نارنجی به زرد برگرداند

۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۶ کد : ۱۸۷۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۶
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: طبق آخرین فهرست رنگ بندی کرونایی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی، شهرستان شازند در وضعیت زرد قرار گرفت.
همکاری مردم، شازند را از نارنجی به زرد برگرداند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرتضی واعظ بیان کرد: با توجه به همت و تلاش مردم این شهرستان و بخش ها و روستاهای اطراف، وضعیت رنگ بندی شهرستان شازند که در هفته گذشته در وضعیت نارنجی قرار گرفته بود، به حالت زرد یا خطر متوسط برگشت.

وی افزود: البته با توجه به گردش و انتشار ویروس جهش یافته دلتا، شرایط بسیار شکننده و ناپایدار است و هر لحظه ممکن است این رنگ بندی تغییر کند.

وی تاکید کرد: بنابر آخرین بررسی و آزمایشات صورت گرفته، ۵۸۰۰ بیمار در شهرستان شازند شناسایی شدند که از این تعداد ۱۵۰ نفر به صورت سرپایی درمان و دوران دو هفته ای قرنطینه خود را در منزل خواهند گذراند و ۳ مورد نیز به علت حاد بودن بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند، اما خوشبختانه در چند روز اخیر هیچگونه مورد فوتی ناشی از کرونا در شهرستان  به ثبت نرسیده است.

دکتر واعظ در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت گیری واکسیناسیون در سطح شهرستان، در دو روز اخیر حدود ۱۵۰۰ دُز واکسین تزریق شده است و امیدواریم که با سرعت گیری بیشتر در روند واکسیناسیون محموله ۲۵۰۰ دُزی که امروز به شهرستان شازند اختصاص یافته است، هر چه سریعتر به گروه هدف تزریق شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند در پایان تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را در راستای مقابله با ویروس کرونا به کار بگیریم و تا زمانی که ایمنی جامعه به سطح قابل قبول نرسد، رعایت دستور العمل های بهداشتی تنها راه مقابله با این ویروس منحوس می باشد.


( ۲ )

نظر شما :