کرونا تا ده سال آینده بیماری فصلی می شود

۲۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۹ کد : ۱۸۸۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۲۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ممکن است کرونا تا یک دهه آتی به یک بیماری فصلی تبدیل شود.
کرونا تا ده سال آینده بیماری فصلی می شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی گفت: با توجه به تحقیقات گسترده  صورت گرفته در جهان، ممکن است در طول ۱۰ سال آینده و ایجاد ایمنی جمعی در سطح جهان، شدت بیماری کووید ۱۹ کاهش یابد و عوارضی شبیه به سرماخوردگی عادی ایجاد ‌کند.

وی افزود: به اعتقاد محققان علت کاهش شدت بیماری، تغییر در رویه ویروس کرونا نیست، بلکه سازگاری سیستم ایمنی بدن ما با این ویروس است.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود؛ تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید۱۹ است؛ بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

دکتر صادقی گفت: اما این صحبت ها مربوط به آینده نسبتا دور است و در حال حاضر باید با این ویروس جنگید و راهی جز تسریع در روند واکسیناسیون و البته از آن مهمتر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کادر درمانی بسیار خسته و ناتوان شده اند و مردم می توانند با رعایت بهداشت ضمن کوتاه و کم خطر کردن موج پنجم و گذر از آن به مدافعان سلامت که بیش از یک سال و نیم است که با این بیماری چموش و سرسخت در حال مبارزه اند، کمک کنند.


( ۳۷ )

نظر شما :