رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت

۳۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۸۸۳۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۵
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی عید فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی، قربانی، اخلاص و عشق و بندگی را به تمامی پرسنل زحمت کش حوزه سلامت که در این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا با عشقی بدون وصف ارایه خدمت می کنند، تبریک گفت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت

به گزارش وب دا مرکزی، متن پیام بدین شرح است:

سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِیمَ کَذَلِکَ نَجْزی الْمُحْسِنِینَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادنَا الْمُؤْمِنِینَ...

دهم ذی الحجه گر چه کیش و آیین حضرت ابراهیم است، اما دمادم آذین و زیوری را برای دین اسلام به تصویر کشیده و پژواک وارستگی از تعلقات دنیوی و نوش کردن ساغر می را در میکده الوهی به سمع می رساند.
عید سعید قربان، یادآور امتحانی الهی است و قطعا مدافعان سلامت که این روزها آزمونی بزرگ را پشت سر می گذارند جزو آن دسته از بندگانی اند که به درک واقعی پیام این عید فرخنده، که همانا فداکاری، ایثار، وحدت و بندگی بر آستان حضرت حق می باشد، نایل آمده اند.
آنجا که آدمی در عرفات به شناخت می رسد و در مشعر به شعور الهی و در منا، رهایی از تعلقات دنیوی و رسیدن به عشق و قرب الهی را می آموزد که در این روزها ایثار گری کادر درمان نشان از این امر می باشد.
 در این روزها که ویروس کرونا چهره بی رحمش را هر روز بیشتر نمایان می‌کند و هیچ تفاوتی میان مردم عادی و خاص نمی‌گذارد، پزشکان، پرستاران و کادر درمان به عنوان جهادگران خط مقدم مقابله با کرونا مانند همگان از شر این ویروس در امان نماندند و با ایثار جان خود ارایه خدمت کردند که قدردان تمامی این عزیزان هستیم.
بر خود می‌بالیم که در دوران پاندمی سهمگین ویروس کرونا، سفید پوشان دانشگاه علوم پزشکی اراک خاک عرفات را توتیای چشم کرده و در راه مراقبت و درمان بیماران پرخطر با طاقتی اسماعیلی و به رسم تزکیه نفس ابراهیمی مساعی و مجاهدات زمزم گونه را نوش جان الاله های بیمار کردند گویی که در عالم وجود صراط روشن ایثار و عبودیت را در امتحان حضرت خلیل الرحمن  استخلاص نمودند.
اینجانب مجدداً فرا رسیدن عید سعید قربان، روز تجلی کمال انسان و رسیدن به سرمنزل مقصود، یادبود بی‌ همتای سر سپاری محض ابراهیم و اسماعیل در برابر پروردگار، معجزه بی بدیل سخاوت و مهربانی ذات حق تعالی را خدمت همه مسلمین علی الخصوص مردم شریف استان مرکزی، روحانیون معزز، تمامی اساتید، اعضای محترم هیئت علمی، کارکنان، کارشناسان و دانشجویان و... دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از پیشگاه با عظمت حضرت رافِعَ الدَّرَجاتِ مزید سعادت، سلامتی، رستگاری، اقتدار و سربلندی را برای همگان مسئلت دارم.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
۳۰ تیرماه ۱۴۰۰


( ۲ )

نظر شما :