اضافه شدن ۱۰۰ تخت روان پزشکی در اراک

۳۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۸۸۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۳۳۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کمبود تخت روان پزشکی یکی از چالش های جدی حوزه سلامت در استان مرکزی است.
اضافه شدن ۱۰۰ تخت روان پزشکی در اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از مرکز درمانی اعصاب و روان هاشمی سنجانی اراک بیان کرد: خوشبختانه با بهره برداری از این مرکز و اضافه شدن ۱۰۰ تخت روان پزشکی، این مشکل تا حد زیادی حل خواهد شد.
وی افزود: متاسفانه آمار خودکشی در استان نسبت به میانگین کشوری بالا است به طوریکه استان مرکزی دومین استان در این زمینه است به همین دلیل نیازمند نگاه ویژه ای در این زمینه هستیم.
وی تاکید کرد: کمبودهای زیادی در حوزه بهداشت و درمان در استان داریم که امیدواریم با ورود حوزه های مختلف و سایر دستگاه های دولتی و خصوصی، بسیاری از این معضلات مرتفع گردد.
دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: با آغاز به کار این مرکز درمانی علیرغم کم شدن مشکل تخت، فرصت مناسبی برای تربیت دستیار و کاهش مشکلات آموزشی در این زمینه فراهم خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با اشاره به اینکه بیمارستان امیرکبیر مربوط به بستری بیماران حاد و مرکز هاشمی سنجانی برای بستری بیماران مزمن در نظر گرفته شده، یادآور شد: در حال حاضر ۵۴ تخت بیمارستانی برای بیماران روان در اختیار داریم که با اضافه شدن این تعداد تخت، مجموع تخت های روان پزشکی به تعداد قابل قبول ۱۵۴ تخت می رسد.


( ۴۳ )

نظر شما :