آغاز تزریق دُز یادآور واکسن آسترازنکا در شهر اراک

۰۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۸۸۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تزریق دُز دوم واکسن کرونای آسترازنکا به جامعه هدف از روز دوشنبه چهارم تیرماه در اراک آغاز می‌شود.
آغاز تزریق دُز یادآور واکسن آسترازنکا در شهر اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: واکسن آسترازنکا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و از فردا واکسیناسیون مرحله دوم افرادی که واکسن مرحله اول را دریافت کرده‌اند شروع می‌شود از این رو از همه مردم عزیز شهر اراک دعوت می کنیم که اگر نوبت تزریق دُز یادآور واکسن آسترازنکا آنها فرا رسیده است از فردا مورخ ۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ به بزرگترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شهر اراک(مصلی بیت المقدس) مراجعه کرده و نوبت دوم واکسن خود را دریافت کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه ۲۶ هزار دُز واکسن آسترازنکا در نوبت اول تزریق شده است دُز دوم باید تا تاریخ پانزدهم مردادماه به گروه هدف تزریق شود.
وی تاکید کرد: کلیه افراد بالای ۶۰ سال که به هر دلیلی تا به الان موفق به دریافت واکسن نشده اند، تنها ۴۸ ساعت فرصت دارند که به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند و همچنین افراد بالای ۵۸ سال نیز می توانند  با در دست داشتن کارت ملی  و مراجعه به مراکز مربوطه واکسینه شوند.
دکتر جمالیان در ادامه ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان و سایر دست اندرکاران آماده سازی مصلی بیت المقدس برای تزریق واکسن در اراک خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ کابین با بهترین تجهیزات فعال است و در کمتر از دو ساعت حدود ۶۰۰ دُز واکسن در این مرکز به جامعه هدف در کمترین زمان تزریق شده است که این مهم نشان از هماهنگی بین بخشی بین عوامل مربوطه می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه های سطح استان از جمله دانشگاه اراک، دانشگاه آزاد، فنی حرفه‌ای، پیام نور، فرهنگیان و... که در تامین تجهیزاتی چون صندلی، سیستم های کامپیوتری، وسایل سرمایشی و گرمایشی کمک ویژه‌ای را به دانشگاه علوم پزشکی اراک ارائه داده اند که موجب شد در کمتر از ۱۲ ساعت این مرکز تجهیز شود نیز نهایت تقدیر و قدردانی را دارم.


( ۲ )

نظر شما :